Anita 64,
Mijn accukachels zijn ongeveer 10 jaar oud. Zijn drie standen aan.
Mijn oude thermostaat is blijven staan, maar zie niet in dat deze de schuldige is.kan enkel invloed hebben op automatische instelling volgens vraag.
Mijn thermostaat kan dus niet kiezen tusen stand 1, traag. Of stand 2 snel
Hij is gewoon in de acumulatie kachel op één stand aangesloten, tweede stand word niet gevoed.
Dat moet instalateur weten.
Is gewoon draden wisseling . ik koos voor de trage omwenteling in verband met lawaai en luchtstroming. En toch warmt het nog tamelijk snel op.
Weet natuurlijk niet wat u traag en snel vind. En hoe nieuwere kachel werkt.
Maar op antwoord firma aan u, afgaand, punt 1 .Dan lijkt mij daar de oorzaak te liggen.
Nog een punt, onderaan achter roosters onderaan zit en valklep. Deze word gestuurd door bi metalen veer, is geplaatst om warmte binnen te houden wanneer er geen vraag is.. dus gaat open wanneer je warmte vraagt.
Valt dicht als metaal afkoelt
Komt daar bij blazen veel luchtstroom uit?
Werken beide ventilotoren links, rechts onderaan?
Maar ik veronderstel dat uw installateur dit alles al wel heeft gecontroleerd .
De handleidingen van zowel onderhoud, als aansluitmogelijkheden vind je vlot op website. Maar normaal heb je deze ook erbij gekregen. Tenzij het nu anders is.
Een goeie elektricien kan zulks vlot uitlezen.
Natuurlijk, als kachel nieuw aangekocht is ,zou de installateur dit gratis moeten oplossen. En bij twijfel zelf contakt moeten nemen met de firma voor oplossingen. Dat is niet uw werk.
Plus, hij kan daar dan beter op inspelen dan u als leek.
Laat je andere vakman komen ,gaan er extra kosten zijn.
Het is zoals mbbs 1024 al schreef, als je twijfels hebt over het kunnen, kennen, en willen van jouw instalateur. Neem contakt op met firma acukachel en vraag
Naar andere installateurs.
Grt jus