Vermogen3 fase generator meten
Ik heb een 3 fase generator waar 3 plus draadjes uitkomen. Hoe kan ik deze meten? Wat is de nul?
Vermogen3 fase generator meten
Ik heb een 3 fase generator waar 3 plus draadjes uitkomen. Hoe kan ik deze meten? Wat is de nul?
Generator heeft niet noodzakelijk een sterpunt dat je als nul kan gebruiken. Auto alternators hebben dat bv nooit.
Merk/type?
Wat wil je meten?
Hallo. Ik wil uiteindelijk weten hoeveel volt/ah. Of wattage ik er per uur uit kan halen
Dat kan je niet weten zonder merk en type te kennen.
Spanning en frequentie hangen immers af van het toerental. Je kan beginnen gokken en deze aandrijven met een courant toerental bv 750, 1500 of 3000 te/m en de frequentie en spanning meten.
Dan heb je nog steeds het vermogen niet. Open maken en draaddoorsnede van de wikkelingen meten met schuifmaat. Dat geeft een indicatie over de stroomsterkte, is echter nog steeds giswerk.
Dit is een EQEEN generator, kijk in de specificaties welk vermogen hij ontwikkeld bij 500 toeren per minuut
is dat niet de genrator die bij de verticale windturbine hoort die via amazon. nl verkocht wordt?
"Generator van de Windturbine, verticale windturbine van de as, 3000W-220V-12V-24V-48V"
Ze zeggen ongeveer 3kw per 500rpm. Maar ik was benieuwd hoe ik dat allemaal kan meten. Ik kan het constant 500toeren laten draaien. Maar weet dan noet zo goed hoe en wat ik dan moet meten. Ik kan er een batterij charge controller opzetten. Kijken wat hij dan geeft ofzo
Idd wel zoiets. Iets anders als ik het zo bekijk
Dat kan je niet meten, vermogen komt immers van de aandrijving. Als je dat generator aandrijft met een motor die 1kW kan leveren kan je die ook belasten met 1kW. Drijf je die aan met 2kW dan kan je die ook evenredig belasten. Uiteraard vanaf een bepaald vermogen zijn de interne verliezen zo hoog dat de alternator verbrandt.
Okay dat snap ik wel idd. Maar als ik het op loopband of hometrainer zet. Bie kan ik kojken hoeveel ampere het leverd dan? Want ik moet bij deze "generator" nog wat dingen erbij nemen om zo mn thuis accu te laden. Maar moet weten hoeveel amperes hij leverd
Bie kan ik kojken hoeveel ampere het leverd dan?
Die levert zo veel vermogen als jij kan trappen.
Als je wil weten hoeveel die op een specifiek moment levert plaats je een amperemeter in een van die 3 polen.
Als je die voet wegneemt zou je misschien wel een een typeplaatje kunnen zien.
Waarom kan je dat niet vinden op die website waar je die foto van hebt gedownload?

Maak je huis klaar voor de toekomst met onze gratis warmtepompgids
Ontdek alles over duurzame verwarming, energie-efficiëntie en handige checklists voor jouw perfecte warmtepomp. Gratis te downloaden en boordevol tips!

Vraag nu gratis offertes aan voor zonnepanelen en bespaar zo op je energiefactuur
Zet de stap naar groene stroom en verlaag je energiekosten! Vraag nu gratis en zonder verplichtingen offertes aan van ervaren installateurs.

Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Verlaag je energiekosten met de slimme thuisbatterij met stekker van Innovoltus. Deze thuisbatterij met slimme sturing verdien je veel sneller terug.
Lees meer
Hoe maak je je zonnepanelen klaar voor de natte, donkere maanden in de herfst? En hoe haal je het maximale uit je panelen? Ontdek tips van een expert.
Lees meer
Actieve vs. passieve koeling, werking, soorten, gebruikskost en de prijs van koelen met een warmtepomp: Livios zet alles voor jou op een rijtje
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen