6

factuur dubbel als offerte

Lot___DG
Lot___DG
#Bouwpartners · 2 jaren geleden

k ben bezig met een grondige renovatie van mijn woning en de pleisterwerken zijn juist afgerond. Echter heb ik nu mijn eindfactuur ontvangen, en deze is dubbel zo duur als de offerte.(offerteprijs was 13.000 euro, factuurprijs 30.000 euro) 
De stukadoor is voor het opmaken van de offerte langsgeweest in mijn huis, en hij had alle grondplannen ontvangen.
Tijdens de werken (die een goeie maand geduurd hebben), heeft hij geen enkele keer vermeld dat de prijs zoveel zou afwijken. Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de aannemer met de vermelding dat ik geschrokken was van de prijs en het een jammere zaak vind dat dit niet werd gecommuniceerd. 
Graag had ik jullie mening hierover ontvangen. 

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden

Een offerte is bindend voor beide partijen als er sprake is van een vaste aannemenings prijs, en géén prijs op basis van een schatting of werken uitgevoerd in "regie " en vermeld is in de offerte..

Als er niets in de kleine letterjes staan voor prijsverhogingen zal de aanemer zich aan de offerte prijs moeten houden.

Moeilijk om te oordelen als we de offerte niet kunnen zien..

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
2 jaren geleden

In principe moet de aannemer zich aan de offerte houden.  Als er meerwerken of meerprijzen voorkomen dan moeten die met u besproken worden voor uitvoering van deze meerwerken.  Nadien kan de aannemer er niet meer mee afkomen en kan u ervan uitgaan dat het in de prijs begrepen was.  Hier bestaat rechtspraak over.

Als in de offerte uiteraard vermeld staat dat de prijs berekend werd op basis van vermoedelijke hoeveelheden (VH), dan moet op het einde het werk opgemeten worden en afgerekend worden op basis van de in de offerte vermelde eenheidsprijzen.

www.arcopolo.com

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je moet over hetzelfde probleem liefst geen verschillende topics beginnen, beste lot

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
2 jaren geleden

Het eerste dat u moet doen, los van alle andere overwegingen, is die factuur protesteren. Schrijf gewoon een aangetekende brief dat u de ontvangen factuur  protesteert omdat uw bestelling, op basis van zijn offerte een veel lager bedrag vermelden. 

Hetgeen ook belangrijk is en door rechtbanken positief wordt geapprecieerd,  is dat u het overeengekomen bedrag reeds betaald, los van de aan gang zijnde betwisting. Een houding van "ik betaal niks tot zolang er geen akkoord is" wordt negatief geevalueerd. Zodoende kunnen u ook geen boetes en verwijlintresten aangerekend worden op het oorspronkelijk overeengekomen bedrag wegens laattijdige betalingen.

0
Kris M
Kris M
594 3489 Andere particulier
2 jaren geleden

Zou ik ook doen.  Offertebedrag betalen en afwachten.  Als offerte termen " in regie" bevat sta je wel zwak.  Maar k zou proberen met enkel het offertebedrag te betalen.  Hij moet dan naar de rechter ...  

0
Kris M
Kris M
594 3489 Andere particulier
2 jaren geleden

Zou ik ook doen.  Offertebedrag betalen en afwachten.  Als offerte termen " in regie" bevat sta je wel zwak.  Maar k zou proberen met enkel het offertebedrag te betalen.  Hij moet dan naar de rechter ...  

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Op 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.

Lees meer

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag