Kan ik de verkopers aansprakelijk stellen? Septische put is toegemaakt en nooit geleegd
Hallo,
Wij kochten zopas een woning. Steeds meer en meer lijkt het ons dat de vorige eigenaars hier niet (of zelden) hebben gewoond... (Buren zagen ze ook nooit)
Na enkele maanden, merkten wij op dat de badkamer beneden een heel onaangename rioleringgeur heeft.. (Geur komt en gaat dus). We dachten eerst aan de afvoer maar nu denken we eerder aan een rioleringsprobleem.
We ontdekten een septische put in de berging (achter de badkamer) die is toegemaakt met een ijzeren plaat (we kunnen er dus niet aan & naar kijken), maar zelfs als je het bovenste deksel er af haalt, komt de stank er van onder.
We contacteerden reeds de vorige eigenaars en die lieten weten 'de septische put moest niet gereinigd worden, dus wij hebben ons daar geen vragen bij gesteld'. Nadien hebben we ook de eigenaar daarvoor gecontacteerd (heeft hier 30 jaar gewoond) en die liet ons het volgende weten:
"Ik zie ddoor de foto dat ik het nog over het oude deksel had. Die metalen plaat kan je niet verschuiven? Als dat het geval is, dan denk ik dat de beerput buiten gebruik is en de wc rechtstreeks is aangesloten op de rioolbuis die onder het terras naar de straat loopt. Ik weet het niet zo goed meer eerlijk gezegd..."
Iemand die weet wat we best als volgende stap doen?