https://www.livios.be/nl/forum/topic/25607/welke-afwerking-op-chape-aub/#message-2
beste Kas, dank voor het snelle,heldere antwoord.Het werd chape genoemd en de verhouding van zand, water, cement ken ik niet, maar leek geen stabilisé volgens de dialogen. ;-) Tja, ik beslis niet alleen,ttz verhuurder/huurder situatie, en wil iets bijdragen in aktie en theorie(Livios zoeken ;-), ttz zelf denk ik ook aan n manier om "te vloeren", of planken ea, maar verhuurder beslist, en hopelijk wordt dit een goede keuze? Compaktuna verwijzen op hun site naar verhoudingstabellen, waarop ook info staat over eindlaag, (heb het hier nu niet bij mij) als afwerkingslaag, tja.. Er zijn natuurlijk andere egalisatie toepassingen las ik , hardere coating enzo, maar als het voornemen blijft dan : ligt er nu een gedroogde chape van 8cm op plastiek, omringd door sterk zuigende baksteenmuur, en spijt dat de waterkeerring niet iets lager was, komt nu nog wat boven chape en 1 tot 2 rijen baksteen worden hier en daar nat van grondwater , hopelijk dekt plastiek goed af, plastiek had iets hoger moeten afgesneden worden misschien. 250kg cement bedoelt u op die opp van 3x4 en 8 dik ? Ik geloof dat het 2 cube was. EN beschadeging, tja ,geen idee wat zo n oppervlak af kan van soorten belasting, Ik vroeg me af of die laag dan niet wordt afgelopen/verpoedert, zoals de chape nu n beetje (wordt al sporadisch op gelopen ondertussen, wat heen en weer, tot die volledig goed uitgehard was) Zou het NUT hebben de onderste stenen met borstel laag compaktuna op te smeren ;-) ? of zo naar latexruikende (goedkope sealer) sealer ,nogal waterachtig? betonchape lijkt men ook al eens te gebruiken? sorry voor het wat lange mailtje, volgende keer korter ;-) dank, mvg