Nieuwbouw appartement verplicht met warmtepomp ?

2

Nieuwbouw appartement verplicht met warmtepomp ?

Cilka
Cilka
#Ontwerp · 2 jaren geleden

Voor een nieuwbouw appartement in Vlaanderen, wordt gebouwd in 2023, stelt de bouwheer plots voor om een warmtepomp te plaatsen ipv verwarming met gas - maar nu moet er extra hiervoor betaald worden. Is het niet zo dat warmtepompen verplicht zijn in nieuwbouw vanaf 2023?

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Nieuwbouwwoningen moeten vanaf 2023 verplicht verwarmd moeten worden met een warmtepomp, en dus niet langer met een klassieke verwarmingsketel. Tussen 2023 en 2026 mag je nog een hybride warmtepomp laten plaatsen, met ook verwarming op gas, maar vanaf 2026 is enkel een elektrische warmtepomp nog toegelaten.

0
Seesnake
Seesnake
16 212 Andere professioneel
2 jaren geleden

Ik vermoed dat 2023 het jaar van bouwaanvraag is. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag