Vraag is beantwoord
Vraag is beantwoord
Alle reacties
2/2/'23
Je zegt het zelf dat dit de aankoopdatum is.
Indein later, kunt u de aankoop ontbinden, en of schadevergoeding vragen. Maar dan heb je niets in handen.
aan de andere kant, via de vrederechter omdat er minderjarigen bij zijn ???
Dan zou ik , uit ervaring in een dergerlijek situatie , de vrederechter zeker niet tegen zijn kar rijden.
Wat bedoelt u met 'uit ervaring'? Wat heeft u meegemaakt? Met wat zouden we de rechter tegen zijn kar kunnen rijden?
Vrederechter zit er tussen omdat de verkoop gebeurd door de moeder en 3 kinderen, waarvan 2 kinderen minderjarig zijn. Vandaar...
Ontbinden is geen optie. Ons huis is verkocht en daar moeten we 27/02 uit. Dus in principe is er nog wel tijd, maar toch.. Ik sta gebrand op de aktedatum van 2/2 natuurlijk!
Grtjs
Je kan ook heel zoetekes vragen wanneer hij denkt de uitspraak te doen.
Minderjarige kinderen bij de verkopende partij -- zal het dus aan hun en de vrederechter liggen.
Zelf heb je er géén enkele insprak in.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Komt er een verplicht EPC voor alle Belgische woningen?
Om de klimaatdoelen te halen wil de Centrale Raad voor het Bedrijfsleven (CRB) een verplicht EPC voor alle woningen.
Lees meer
Btw op sloop en heropbouw voor projecten definitief 6%
De btw voor sloop en heropbouw via een projectontwikkelaar is definitief 6%. De Programmawet van de regering-De Wever kreeg eindelijk groen licht.
Lees meer
Wat verandert er in 2025 voor appartementbewoners?
Ontdek de veranderingen die sinds 1 januari 2025 van kracht zijn voor appartementbewoners in Vlaanderen.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen