Ik vind het bericht van hierboven niet echt mooi; iedereen kan beginner zijn.
Ik geef u mee hoe ik het bekijk.
Een keuken en badkamer van een 40-tal jaar oud is wel al redelijk oud maar ja, ... werkt alles nog? hoe ziet die er uit, hoe modern is die nog? Welke toestellen staan daar in? Wellicht een los fornuis? Gas? Elektriciteit? Oven op gas? Mengkraan of niet?, ... toch dingen die belangrijk zijn om weten en een oordeel te vellen? Hebt u geen foto?
Ikzelf zou kiezen voor degelijke toestellen en geen merken als "whirlpool", ... natuurlijk ook geen Miele maar wel AEG of Bosch.
Het hoeft niet de duurste keukenkraan te zien maar een goede mengkraan van Grohe of Hansgrohe mag het toch wel zijn. (daarom niet uitrekbaar natuurlijk)
Badkamer: ook daar zeker mengkraan aan lavabo en in bad of douche een kraan met een thermostaat.
Met enkel een likje verf zou ikzelf geen genoegen nemen; ik kijk over dat likje verf heen en kijk toch wat naar mijn comfort.
Ik zal als huurder wel zelf dat likje verf geven. Trouwens hoe is dat likje verf er aan toe?
Weet, als je verhuurt heb je de lusten ervan maar moet je als verhuurder je verantwoordelijkheid opnemen, en er de lasten bij nemen.
Wees eerlijk en correct en als er iets stuk is, pak het direct aan, maak dat je huurder op je kan rekenen, zo zal je huurder ook langer blijven.
Wat de warmte betreft: wat is warm? Want wat warm is voor uw oudere ouders kan misschien niet echt warm zijn voor jongere mensen? Bovendien mag je meestal niet zomaar aan de buitenkant van een appartement wijzigingen gaan aanbrengen voor zonnestore/airco. Wat staat er in de statuten en / of RIO = reglement interne orde?
Airco mag ook niet zomaar met buiten-unit (veranderen aan uitzicht, lawaai buren): ook daar best goed de statuten en / of RIO nalezen.
Zonnewering en airco zou ik niet direct doen. Zijn er rolluiken of niet?