4

Mag ik een bijgebouw plaatsen in een zonevreemde woning?

August
August
#Veranda en bijgebouwen · 2 jaren geleden

We hebben onlangs een zonevreemde woning aangekocht. Graag zou ik een tuinhuis (werkhuis) willen metsen in de tuin. Voor een huis op een bouwgrond mag je een bijgebouw plaatsen van max.40m2. Ik vind verder nergens informatie of deze regel ook voor een zonevreemde woning geldt. Graag wat meer duidelijkheid.

Alvast bedankt.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
2 jaren geleden

Niet zeker maar ik meen begrepen te hebben dat je binnen de contouren van de bestaande constructies moet blijven.  Check bij stedebouw op je gemeente.  Die 40 m2 (en andere regels) zijn mi enkel van toepassing op vergunde kavels. 

Je kan natuurlijk onvergund bouwen met het risico van klacht en veroordeling tot afbraak.  Ga dus naar stedebouw 

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

En dat zou da  nog per gemeente verschillen, zorg wel dat je het antwoord per mail of brief heb. Als over een paar jaar bezwaar wordt gemaakt, heb je niks aan "een ambetenaar heeft gezegd". Succes met de werken

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

En dat zou dan  nog per gemeente verschillen, zorg wel dat je het antwoord per mail of brief heb. Als over een paar jaar bezwaar wordt gemaakt, heb je niks aan "een ambtenaar heeft gezegd". Succes met de werken

0
LeaD
LeaD
13 242 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je moet binnen de 1000m3 blijven voor het geheel, dus woning + bijgebouw en dan ook nog eens de vrijstellingsregels aanhouden .

Zelfs met een bouwaanvraag zal het een lastige worden als je niet onder die 1000 m3 grens blijft voor zondevreemde woningen .

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu
Tuinhuis nodig? Ontvang gratis offertes van vakmensen!

Tuinhuis nodig? Ontvang gratis offertes van vakmensen!

Kies uit diverse stijlen en materialen, en vergelijk vandaag nog gratis en vrijblijvende offertes.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Je wil een veranda, maar weet niet waar je op moet letten? We geven een antwoord op enkele belangrijke vragen. Van de soorten materialen tot de prijs.

Lees meer

Veranda verwarmen en koelen: zo geniet je het hele jaar door van je veranda

Veranda verwarmen en koelen: zo geniet je het hele jaar door van je veranda

Door je veranda te verwarmen en te koelen geniet je het hele jaar van deze ruimte. Maar hoe pak je dat aan? We vroegen het aan twee experts.

Lees meer

De beste manier om je woning uit te breiden: aanbouw of veranda?

De beste manier om je woning uit te breiden: aanbouw of veranda?

Extra ruimte nodig? Of meer daglicht? Dan kan je je woning uitbreiden met een aanbouw of veranda. Welke optie is het meest geschikt voor jou

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag