RME en commissaris die valse verklaringen afleggen

6

RME en commissaris die valse verklaringen afleggen

De Rock
De Rock
#Budget · 2 jaren geleden

De RME en commissaris trachtten op de AV de eigenaars te overtuigen om het financieel beheer van de vorige syndic goed te keuren.
Zij weten perfect dat het financieel beheer niet in orde is: corruptie, BTW niet correct, dingen aanrekenen waarover er niet gestemd is, … dit is te bewijzen.
In hun verslag die in de notulen van de AV verwerkt zit noteren zij dat de facturen van de vorige syndic perfect berekend zijn.
Volgens mij is dit valse verklaringen afleggen en dit voor een RME en een commissaris.
Zij weten heel goed dat dit alles verkeerd is want alle eigenaars heb ik maanden vóór de AV bij de nieuwe syndic op de hoogte gebracht, ook de RME en commissaris. Zelfs een RME-lid stuurde de eigenaars een mail dat de rekening van de vorige syndic niet correct is en nu draait hij mee met nieuwe RME-leden, hij heeft dus 2 gezichten …
Heeft er iemand raad wat we daar best mee doen?

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Ik denk dat je het misschien beter ook op een juridisch forum zal plaatsen.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden
Verhuizen ? Want elke week heb je wel een resem klachten over jouw situatie. Dat moet toch ondragelijk worden?
0
De Rock
De Rock
0 151 Andere particulier
2 jaren geleden

@ Kas, daarmee heb ik geen antwoord op de vraag.
Het is inderdaad niet te doen, overal wel iets.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Nee sorry, 

Maar het enigste wat je hier officieel mee kunt aanvangen is via gerechterlijke weg een klacht indienen wegens wanbeheer. Is gemakkelijker te bewijzen dan bv valse verklaringen.

Maar of je dit straatje wil trekken alleen ? Geen idee hoeveel je geldelijke reserve is en hoeveel je op het einde van de rit gaat overhouden. En met de groep van eigenaren ??? Succes maar dat is geen garantie van succes want verschillende meningen en verschillende inzichten. 

Vandaar , beter verhuizen.

Succes

0
De Rock
De Rock
0 151 Andere particulier
2 jaren geleden

Valse verklaringen zijn perfect voor te leggen als je het allemaal kan bewijzen dat het niet correct is. De rechtbank steunt immers op bewijsmateriaal. 
Als een RME-lid in de AV van de laatste syndicus de eigenaars mailt dat de laatste factuur niet juist is (maar nog niet in deze AV gestemd wordt) en men bij de pinken moet zijn als men financieel beheer goedkeurt en als hetzelfde RME-lid bij de volgende AV bij de nieuwe syndic met alle RME-leden zegt dat deze wel correct is, ... hallo.

En dan een EPC-offerte die ter stemming op de "agenda" stond à 1800 EUR, de syndic die zelf één laat opstellen à 4100 EUR en die op stembiljet zet: stemming EPC attest (de zijne dus) ipv EPC offerte maar waar we in de Av zo ver niet geraakt zijn omdat hij afgestemd werd.

Bestellingen van massa's lampen van een eigenaar en zelfs huurder die geen mandaat hebben om zomaar dingen op de VME te bestellen en waarbij de syndic ons dit doorrekent. 

BTW van 21% ipv 6% en geen vermelding over wat het gaat op de factuur van de klusjesdienst van de syndic

Al jaren geen controle van de noodverlichting: 121 van de 162 stuk; kwam bij nieuwe syndic uit. 

... massa's van die dingen ... 

Geldelijke reserve? Vrederechter kost niets + veel verschillende meningen kunnen er niet zijn. De wet moet gevolgd worden en dit is duidelijk. 

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

veel verschillende meningen kunnen er niet zijn. 

Dat is jou mening 🤣🤣🤣🤣

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

6 redenen waarom de huizenprijzen zullen stijgen in 2025

6 redenen waarom de huizenprijzen zullen stijgen in 2025

De huizenprijzen zullen in 2025 verder stijgen. De verlaging van de registratierechten en de rentevoeten spelen hierbij een belangrijke rol.

Lees meer

RENOLUTION-premies in Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn opnieuw beschikbaar

RENOLUTION-premies in Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn opnieuw beschikbaar

Wie zijn woning in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft gerenoveerd, kan sinds 7 november 2024 opnieuw de RENOLUTION-premies aanvragen.

Lees meer

Welke verzekeringen als je zelf (ver)bouwt? Zo zorg je dat je goed verzekerd bent

Welke verzekeringen als je zelf (ver)bouwt? Zo zorg je dat je goed verzekerd bent

Je bent in principe niet verplicht om bepaalde verzekeringen af te sluiten als je zelf je woning (ver)bouwt. Toch doe je dat maar beter wel.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag