isoleren vloer met vloerverwarming betonnen vloer

0

isoleren vloer met vloerverwarming betonnen vloer

Yasmin1234
Yasmin1234
#Isolatie · 2 jaren geleden

Goedeavond allemaal,

Even een paar vragen. Ik heb een koopappartement en de VvE vindt het goed als ik vloerverwarming laat aanleggen. Ik ben me aan het oriënteren hierop.
Dit is bestaande bouw en de vloer is van beton. De dekvloer is van de koper en de rest niet. Overleg gepleegd met mijn buren en zij hebben er op zich geen probleem mee. Heet frezen wordt zo ingepland als de benedenburen met vakantie zijn en ook voor de andere buren wordt een oplossing gezocht zodat ze daar geen last van hebben, want dat is uiteraard niet de bedoeling.
Alleen in het reglement staat dat de ondervloer een reductie van 10 decibel moet hebben. Hoe werkt dit met een vloerverwarming in de vloer c.q. plafond? Die 10 decibel reductie is als regel als er geen ruimte in het plafond is. Is er decibel verlies als er vloerverwarming inzit? Deze vraag hadden mijn benedenburen, want dat moet uiteraard wel gecompenseerd worden. En ik dacht er aan om pvc-vloer te leggen. Hoe leg ik dat het beste zodat er geen last voor mijn benedenburen is?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Yasmin

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis isoleren van boven tot onder: ga aan de slag met deze klussen

Je huis isoleren van boven tot onder: ga aan de slag met deze klussen

Door je huis te isoleren, verlaag je je factuur en verhoog je je comfort. Deze stappenplannen beschrijven hoe je zelf je dak, vloer en ramen isoleert.

Lees meer

Dakisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, materialen en prijs

Dakisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, materialen en prijs

Dakisolatie is de oplossing als je je ecologische voetafdruk wil verkleinen, je energiekosten wil verlagen of je woning comfortabeler wil maken.

Lees meer

Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?

Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?

Om een plat dak na te isoleren, ga je best langs de buitenkant te werk. Dat kan via een warm dak of omgekeerd dak. Beiden hebben hun voor- en nadelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag