2

Uitbreiding zekeringskast naar 54 modulle

Bikertje
Bikertje
#Elektriciteit · 2 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Allen,

ik wil mijn zekeringskast merk hager uitbreiden van 36 modules naar 54 om airco,zonnepanelen,infrarood paneel en autolader bij te kunnen plaatsen 

zijn 18 modules extra voldoende

Ik moet het merk vynkier nemen nu om te passen in mijn kast met de bestaande zekeringen van het merk Hager mag dit

Volgens mijn airco verkoper moet ik een xvb 3G 6mm2 met een afstand van 20m voorzien en een zekering van 25A naar de buitenunit van 5,5kw

moet deze achter de diferentieel van 30ma vochtige ruimtes geplaatst worden bij de kring van de badkamer,wasmachine enz of is dit niet nodig

mag een xvb ipv vob rechtstreeks in een zekeringskast komen en is de xvb 6mm2 niet te zwaar voor de zekering 25a

moet een infrarood paneel tegen het plafond in de badkamer achter de 30ma geplaatst worden met een zekering van 20a en xvb 2,5mm2

alvast bedankt voor jullie feedback

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/84248/a159729b-b816-42b7-b0ab-75fd535b77df.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=5d83c1b6bb86f58b814516951ebbe47a
1
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

1) Zijn 18 modules extra voldoende

2) Ik moet het merk vynkier nemen nu om te passen in mijn kast met de bestaande zekeringen van het merk Hager mag dit

3) Volgens mijn airco verkoper moet ik een xvb 3G 6mm2 met een afstand van 20m voorzien en een zekering van 25A naar de buitenunit van 5,5kw

4) moet deze achter de diferentieel van 30ma vochtige ruimtes geplaatst worden bij de kring van de badkamer,wasmachine enz of is dit niet nodig

5)mag een xvb ipv vob rechtstreeks in een zekeringskast komen en is de xvb 6mm2 niet te zwaar voor de zekering 25a

6) moet een infrarood paneel tegen het plafond in de badkamer achter de 30ma geplaatst worden met een zekering van 20a en xvb 2,5mm2

1) Alleen jij weet dat 

2) Ja, om het even welk merk 

3) 4mm2 is voldoende, maar die verkoper neemt het zekere voor het onzekere. Volg je dus best. 

4) Nee, is niet nodig 

5) Ja, dat mag. Nee is nooit te zwaar, kan wel te licht zijn 

6) Ja, moet achter een aardlekschakelaar van max, 30mA. 2,5mm2 is verplicht als deze aangesloten is via een stopcontact OF het vermogen van dat paneel die 2,5mm2 verreist, > als 4kW Toch hou je best het zekere voor het onzekere en hou je minstens 2,5mm2 aan, zo vermijd je problemen achteraf. 

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

1) Zijn 18 modules extra voldoende

2) Ik moet het merk vynkier nemen nu om te passen in mijn kast met de bestaande zekeringen van het merk Hager mag dit

3) Volgens mijn airco verkoper moet ik een xvb 3G 6mm2 met een afstand van 20m voorzien en een zekering van 25A naar de buitenunit van 5,5kw

4) moet deze achter de diferentieel van 30ma vochtige ruimtes geplaatst worden bij de kring van de badkamer,wasmachine enz of is dit niet nodig

5)mag een xvb ipv vob rechtstreeks in een zekeringskast komen en is de xvb 6mm2 niet te zwaar voor de zekering 25a

6) moet een infrarood paneel tegen het plafond in de badkamer achter de 30ma geplaatst worden met een zekering van 20a en xvb 2,5mm2

1) Alleen jij weet dat 

2) Ja, om het even welk merk 

3) 4mm2 is voldoende, maar die verkoper neemt het zekere voor het onzekere. Volg je dus best. 

4) Nee, is niet nodig 

5) Ja, dat mag. Nee is nooit te zwaar, kan wel te licht zijn 

6) Ja, moet achter een aardlekschakelaar van max, 30mA. 2,5mm2 is verplicht als deze aangesloten is via een stopcontact OF het vermogen van dat paneel die 2,5mm2 verreist, > als 4kW Toch hou je best het zekere voor het onzekere en hou je minstens 2,5mm2 aan, zo vermijd je problemen achteraf. 

0
Bikertje
Bikertje
0 9 Andere particulier
2 jaren geleden

Beste bedankt voor uw antwoord ik ben nu weer wat slimmer geworden 

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Van warmtepomp tot elektrische auto: kan jouw elektrische installatie extra belasting aan?

Van warmtepomp tot elektrische auto: kan jouw elektrische installatie extra belasting aan?

Wil je een laadpaal of warmtepomp? Zorg dat je elektriciteitsnet die overbelasting aankan, wij vertellen hoe.

Lees meer

“Stop de vaatwasser goed vol en laat natuurlijk drogen”: expert deelt tips om je vaatwasser energiezuinig te gebruiken

“Stop de vaatwasser goed vol en laat natuurlijk drogen”: expert deelt tips om je vaatwasser energiezuinig te gebruiken

We vroegen aan Pascal Tulleneers van Whirlpool hoe je je vaatwasser duurzaam gebruikt en de levensduur van het toestel kan rekken. Enkele tips!

Lees meer

10 tips om stopcontacten te plaatsen

10 tips om stopcontacten te plaatsen

Waar plaats je stopcontacten in en rond je huis? Denk hier goed over na voor je aan de elektriciteitswerken begint. We helpen je op weg met deze tips.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag