Vloeropbouw vinyl vs. parket
Allen,
Voor ons huis dat wij momenteel aan het renoveren zijn zullen we o.w.v. budgetredenen een vinyl visgraat vloer plaatsen (opbouwdikte 7mm). Binnen enkele jaren - wanneer budget het toelaat - zouden we deze dan graag vervangen door een parketvloer (opbouwdikte 16mm). De vloer is voorzien van vloerverwarming en grenst ook aan getegelde vloeren van andere ruimtes. Ik vraag mij af hoe we hier bij het plaatsen van onze chape al rekening mee kunnen houden. Enkele opties:
1. Chape op juiste hoogte voorzien voor vinyl en achteraf terug uitslijpen/verlagen. Dit lijkt me minst aangewezen vermits kostelijk, niet praktisch en veel stofvorming bij uitslijpen.
2. Chape al op juiste hoogte voorzien voor parket en aan de overgangen een hoogteverschil toelaten, wat eventueel kan gemaskeerd worden met een overgangsprofiel. Praktisch haalbaar maar esthetisch iets minder.
3. Chape al op juiste hoogte voorzien voor parket en hoogteverschil tijdelijk wegwerken door een ondervloer te plaatsen uit OSB of LDF of alternatief materiaal. Dit lijkt on esthetisch de beste oplossing en praktisch ook uitvoerbaar, maar hierbij vraag ik me wel af of er geen nefast effect is voor de vloerverwarming.
Aangezien we er zelf nog niet uit zijn, hoop ik op dit forum wat meningen te verzamelen over de verschillende opties :-) ook alternatieve oplossingen zijn zeker welkom!