plaats omvormer
Hallo,
Ik wil zonnepanelen op mijn tuinhuis plaatsen dat 25 m van mijn huis staat . Waar plaats ik dan best de omvormer ? In het tuinhuis of in mijn huis ( vanwaar de kabel vertrekt voor de omvormer ) ?
Groeten en alvast bedankt
plaats omvormer
Hallo,
Ik wil zonnepanelen op mijn tuinhuis plaatsen dat 25 m van mijn huis staat . Waar plaats ik dan best de omvormer ? In het tuinhuis of in mijn huis ( vanwaar de kabel vertrekt voor de omvormer ) ?
Groeten en alvast bedankt
Maakt weinig uit, ofwel is de DC kabel langer ofwel de AC kabel.
1) PV pmvormers zoemen soms een beetje, als je dat stoort zet je hem best buiten bij de panelen.
2) Een PV omvormers valt uit als de netspanning te hoog wordt. Bij een langere AC kabel heb je dus een ietsie-pietsie meer kans dat dit sneller plaats vindt als er bij jou in de buurt veel PV panelen liggen
3) DC spanning is afhankelijk van de PV opstelling soms hoger als de netpanning. Hoe hoger de spanning, hoe lager de stroom voor hetzelfde vermogen. In dat geval zijn de verliezen dus een ietsie-pietsie lager als de DC kabel het langst is.

Vraag nu gratis offertes aan voor zonnepanelen en bespaar zo op je energiefactuur
Zet de stap naar groene stroom en verlaag je energiekosten! Vraag nu gratis en zonder verplichtingen offertes aan van ervaren installateurs.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Een omvormer is een essentieel onderdeel van een PV-installatie. Maar wat doet een omvormer dan precies en wat kost het?
Lees meer
Energie-expert Maxime Sonkes vertelt welk energiecontract voordeliger is dit najaar. “Je kan tot 700 euro besparen.”
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&q=85&s=8e6de8d8205b7dd03a7b49c90474ef9f)
Wie investeert in een warmtepomp of warmtepompboiler kan een premie aanvragen. Ontdek het bedrag en de voorwaarden om in aanmerking te komen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen