24

Communicatie vanuit syndic

De Rock
De Rock
#Budget · 2 jaren geleden

Hoe gaan jullie met het volgende om: wij hebben veel oudere eigenaars die niet goed weg kunnen met de computer of geen computer hebben (is minderheid) of de dingen liever op papier hebben.

Gedurende het jaar moeten we op de hoogte gebracht worden van RME-verslagen, van lopende rechtszaak, ... maar we worden van veel dingen niet op hoogte gesteld. 
We vragen dat ze deze zouden doormailen en ze steken zich weg dat veel eigenaars nog op papier willen waardoor er geen directe berichtgeving kan plaatsvinden MAAR dan zetten ze in hun notulen dat de dobby app er is en het portaal ... 

Vraag: hoe moet men dan omgaan met de mensen die het allemaal nog per post willen? 
Je kan de mensen wellicht niet verplichten om per mail de info te ontvangen, wat ik echt begrijp voor de oudere mensen. 
Moet alles dan stelselmatig naar hen opgestuurd worden met als gevolg veel portkosten?
En volgens dat ik weet moet iedereen meebetalen in de portkosten van diegenen die alles nog per post willen maar ook zij moeten voor het portaal betalen. 
Hoe kan dit dan opgelost worden zodat de syndic zich niet meer wegsteekt niet te kunnen informeren. En dat er veel mensen alles per post willen, dat is misschien 10%

Alle reacties

0
Lu1
Lu1
5 51 Verbouwer
2 jaren geleden

De syndicus vertegenwoordigd de VME.

De briefwisseling tussen syndicus en de advokaat is deontologisch beroepsgeheim.

Als (mede)eigenaar of huurder heb je intussen niets in de pap te brokken over hun communicatie...

Als elke eigenaar zich gaat inlaten tussen de syndicus en de advokaat, kan die onmogelijk zijn werk ten volle volbrengen.

Normaliter brengt de syndicus de VME op de hoogte van de voortgang zodat deze alsnog inspraak hebben als dit terzake zou nodig zijn.

Volgens mij kan je enkel je recht laten gelden om na een eventuele procedure het resultaat te weten als de syndicus niet communiceert met de VME  

Wil je de syndicus van zijn taak ontslaan zal je meerderheid van stemmen moeten hebben. Dan kan je op zoek naar een andere syndicus die dan ook met meerderheid moet gestemd en goegekeurd worden.

0
De Rock
De Rock
0 151 Andere particulier
2 jaren geleden

@Lu1
Ik begrijp wel dat men niet al die mails moet zien tussen advocaat en syndic maar als de advocaat zelf zegt dat er mails bedoelt zijn voor de VME en RME om ons op de hoogte te houden (worden op de factuur aangerekend), dan is het wel de taak van de syndic deze door te mailen naar de VME.
Daraover gaat de kwestie. En nu zegt u het eindelijk zelf: "Normaliter brengt de syndicus de VME op de hoogte van de voortgang zodat deze alsnog inspraak hebben als dit terzake zou nodig zijn."

Ondertussen verneem ik dat je een vrijwillige of gedwongen tussenkomst kan aanvragen en dan ben je wel op de hoogte als eigenaar maar ik informeer me daarover.

0
Lu1
Lu1
5 51 Verbouwer
2 jaren geleden

@stefanus ...Is die briefwisseling / communicatie niet beschikbaar op het portaal of dobby app?? zodat je het daar kan lezen en opvolgen ???

0
De Rock
De Rock
0 151 Andere particulier
2 jaren geleden

Neen, al 100 keer gevraagd om het door te mailen, op het portaal te zetten/dobby.

Ze sturen dan een mail dat ze voortaan met alles syndici in zee gaan met de dobby-app (zever, bestaat al lang) maar ze gebruiken hem niet; wat er echt moet op komen, zetten ze er niet op. Ze weten ook wel waarom.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

6 redenen waarom de huizenprijzen zullen stijgen in 2025

6 redenen waarom de huizenprijzen zullen stijgen in 2025

De huizenprijzen zullen in 2025 verder stijgen. De verlaging van de registratierechten en de rentevoeten spelen hierbij een belangrijke rol.

Lees meer

RENOLUTION-premies in Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn opnieuw beschikbaar

RENOLUTION-premies in Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn opnieuw beschikbaar

Wie zijn woning in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft gerenoveerd, kan sinds 7 november 2024 opnieuw de RENOLUTION-premies aanvragen.

Lees meer

Welke verzekeringen als je zelf (ver)bouwt? Zo zorg je dat je goed verzekerd bent

Welke verzekeringen als je zelf (ver)bouwt? Zo zorg je dat je goed verzekerd bent

Je bent in principe niet verplicht om bepaalde verzekeringen af te sluiten als je zelf je woning (ver)bouwt. Toch doe je dat maar beter wel.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag