Onterecht gebruik van de gemeenschappelijke muur

12

Onterecht gebruik van de gemeenschappelijke muur

user527097
user527097
#Muren · 2 jaren geleden

eigenaar appartement heeft  voor zijn nutsvoorzieningen zonder toestemming van de VME de gemeenschappelijke muur gebruikt terwijl de nutsvoorziening aanwezig waren.

Hij is verschillende keren aangetekend aangemaand. Er is een deurwaardersexploot, toch heeft hij zich hiervan niets aangetrokken.

Wat kan de VME nu doen?

Afbraak vragen en muur in oorspronkelijke staat doen herstellen.

Schadevergoeding eisen voor gebruik gemeenschappelijke muur

Alsnog toestemming geven zonder verder gevolg? Dit laatste schijnt me niet correct te zijn.

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Ik vraag gewoon aan het forum of iemand hetzelfde aan de hand heeft gehad en wat de rechtspraak dienaangaande dan beslist heeft.

Dat antwoord ga je hier nooit krijgen omdat dit 

1) Afhangt van rechter tot rechter en geval per geval 
2) Het heel zelden tot een rechtzaak komt vanwege de rompslomp 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden

Je kan het  " ter verzoening " aan de vrederechter voorleggen. Is trouwens een gratis procedure..

https://www.om-mp.be/om_mp/files/en-savoir-plus/brochures/NL/9-BROCHURE_VERZOENING_NL_LoRes.pdf

------------------------------------

De verplichting van individuele metingen bestaat principieel enkel bij totaal renovatie of nieuwbouw. De wettelijke bepaling dienaangaande is het algemene waterverkoopreglement (AWVR) Belgisch Staatsblad 10 juni 2011, gewijzigd bij Besluit van de Vlaamse Regering van 6 december 2013 (Belgisch Staatsblad 10 januari 2014) en gewijzigd bij het Besluit van de Vlaamse Regering van 5 februari 2016 (Belgisch Staatsblad 22 maart 2016), het Besluit van de Vlaamse Regering van 24 mei 2019 (Belgisch Staatsblad 21 juni 2019).

Met vriendelijke groeten,

Elfri De Neve Advokaat

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gevel metselen: handige tips voor een gevel met karakter

Gevel metselen: handige tips voor een gevel met karakter

Ontdek hoe je een gevel moet metselen: materialen, kosten, zelf doen of laten doen en onderhoudstips voor een duurzame gevel.

Lees meer

Gevelplinten voor je woning: ontdek de voordelen, uitvoeringen en stijlen

Gevelplinten voor je woning: ontdek de voordelen, uitvoeringen en stijlen

Ontdek alles over gevelplinten: wat ze zijn, de voor- en nadelen, materialen, stijlen, prijzen en handige plaatsingstips.

Lees meer

SOS buitenmuur: 5 slimme tips om je gevel op te knappen

SOS buitenmuur: 5 slimme tips om je gevel op te knappen

Is je gevel vuil, verouderd of verkleurd? Ontdek praktische tips voor het opfrissen van je buitenmuur. Van zacht reinigen tot crepi.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag