Dakwerken: Wat komt erbij kijken?
Ons huidige dak zou moeten worden vervangen, omdat deze stilaan op het einde van zijn leven komt. Momenteel hebben we een dak met Shingles in een lage hellingsgraad. We zouden het nieuwe dak willen verhogen, zodat we een kleine hobbykamer kunnen maken van de zolder. Bijkomend zou er dan misschien een trap bij geinstalleerd moeten worden in de woning.
Nu vroeg ik me af wat er bij het vervangen en veranderen van een dak allemaal komt kijken en welke stappen we dienen te ondernemen.
Zoals ik begrijp dienen we dan met de gemeente en een architect bijkomend samen te werken bovenop de aannemer voor de dakwerken. Maar hoe werkt dit juist?
Dien ik eerst contact op de nemen met de gemeente om te vragen wat we mogen doen? Weet de architect dit zelf? Kan ik zomaar architecten contacteren over deze werken of moet dit via een dakwerker? Dien ik eerst dakwerkers te laten komen? Hoe werkt dit met de vergunningen? Schrijft de architect die gewoon uit of regelt hij alle goedkeuringen al met de gemeente?
Bijkomend vroeg ik me af of we al best rekening houden met buitenmuurisolatie? Op lange termijn, als het budget er terug is, willen we de buitengevel renoveren. Hoe voorzien we hier al best in bij de aanvraag voor het dak?
Alvast bedankt voor al jullie informatie en hulp!