1

Terras vernieuwen/verstevigen

Maitatah
Maitatah
#Terras en oprit · 2 jaren geleden

Hallo allemaal,

Ik moet het terras vernieuwen, dat is verhoogd door de vorige eigenaars en zouden het nu willen verlengen maar mss wat inkorten in breedte. (Om er een soort versteviging tegen te zetten aan de kant)

We gingen dit laten doen, maar de offerte was 7200 euro. En dat kan ik momenteel niet missen... Dus de oplossing is dat ik het zelf doe. 

In mijn hoofd zou ik het deel dat ik wegneem gebruiken om de kant wat op te vullen en zo te verlengen. Alleen: dat is op de scheiding met de buren en en daar staat een houten schutting. 

Iemand een idee hoe ik er best aan begin op mn eentje? En hoe ik er voor kan zorgen dat ik het deftig doe en de buren geen last krijgen omdat mijn terras verhoogd is?

Dank je wel!

Alle reacties

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

Foto zal helpen.

Staat de schutting op jou terras? (Lees jou grond)

Waar is de erfgrens?

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vakantiegevoel in eigen tuin: zo maak je van je terras een tweede woonkamer

Vakantiegevoel in eigen tuin: zo maak je van je terras een tweede woonkamer

Ons terras wordt steeds meer een verlengstuk van ons interieur. Met deze tips geniet je het hele jaar door van een vakantiegevoel in je tuin.

Lees meer

Wat is een waterdoorlatende verharding en telt het mee als verharding?

Wat is een waterdoorlatende verharding en telt het mee als verharding?

Ontdek wat waterdoorlatende verharding is en met welke regels je rekening moet houden als je waterdoorlatende verharding wil gebruiken in je tuin.

Lees meer

Terrasafscherming: in een wip meer privacy

Terrasafscherming: in een wip meer privacy

Wij lijsten op welke soorten terrasafscherming er bestaan, geven je een indicatie van de prijs en lijsten enkele voor- en nadelen op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag