erfafscheiding mee betalen na 19 j

12

erfafscheiding mee betalen na 19 j

Nillens
Nillens
#Tuin · 2 jaren geleden

Vraag: toen ik begon te bouwen stond er op de erfafscheiding reeds een groende draad met klimop (betaald door de buurman want ik woonde er nog niet).

Nu wil hij deze draad weghalen en beton zetten op zijn stuk, of dubbelzijdig beton op de erfgrens mits ik hem 1000€ betaal voor een omheining die 19 jaar oud is.

Kan hij de omheining zomaar weg halen? Of is dit gemeen goed geworden doordat dit op de erfgrens staat (ook al heb ik er niet aan betaald (nooit gevraagd door de buurman)

Alle reacties

0
Nillens
Nillens
0 5 Andere particulier
2 jaren geleden

Dus in principe mag ik deze palen "gebruiken" en aan mijn kant er nieuwe draad tegen zetten?

0
Phill_T
Phill_T
0 12 Andere particulier
2 jaren geleden

Op onze scheiding staat er een draad van 1 meter hoogte en heb aan mijn kant op 1 meter van de draad een houten schutting gezet (geïmpregneerd hout) om toch wat privacy te hebben. Deze schutting staat er al meer dan 15 jaar. Heb er nooit aan gedacht om geld te vragen aan mijn buurman want deze staat op mijn erf. 
Onderstaand link geeft meer duidelijkheid.

https://www.vastgoedplus.be/nl/up-to-date/item/55-moet-je-meebetalen-voor-de-tuinafsluiting-van-je-buur#:~:text=Het%20Burgerlijk%20Wetboek%20bepaalt%20dat,en%20herstellen%20van%20de%20afsluiting.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De essentie van de moderne tuin: strak, stijlvol en harmonieus

De essentie van de moderne tuin: strak, stijlvol en harmonieus

Een moderne tuin is onderhoudsvriendelijk en straalt rust uit. Denk aan strakke lijnen, duurzame materialen, een mooi gazon en de juiste beplanting.

Lees meer

Plant- en zaaikalender: wanneer groenten planten of zaaien?

Plant- en zaaikalender: wanneer groenten planten of zaaien?

Wanneer groenten planten of zaaien in je tuin? Deze handige kalender is jouw ideale leidraad!

Lees meer

Juni is dé snoeimaand: expert geeft snoeitips voor hagen en bomen

Juni is dé snoeimaand: expert geeft snoeitips voor hagen en bomen

Snoeien is een typische tuinklus voor de maand juni. Tijd om je bomen, struiken en hagen te snoeien? Ga aan de slag met de tips van tuinexpert Bart Verelst.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag