4

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Zal per gemeente verschillen, dus vragen aan de gemeente. Wanneer er alleen regenwater in de put kan komen, lijkt het mij geen probleem. 
Of het een principe zijn het moet de grond in  

Grenst de beek aan uw domein?

0
Nick 61
Nick 61
222 1629 Andere professioneel
2 jaren geleden

Waarschijnlijk zal je moeten infiltreren via een bezinkingsput maar zoals Feter aanhaalt, de technische dienst van jouw woonplaats weet je dat te vertellen.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden
wetgeving van 2013 is duidelijk. Regenwater of beter hemelwater moet opgevangen worden in eerste instantie in een regenput (recuperatie van regenwater) De overloop van regenput MOET uitgeven in een infiltratiemedium zijnde infiltratieput, - koffer, - wadi. Slechts als de perceelsoppervlakte kleiner is dan ... 250m² ( opgelet wetgeving is begin dit jaar gewijzigd) mag er rechtstreeks worden aangesloten op openbaar riolering. Of als infiltratie in de ondergrond niet mogelijk is zoals bij kleigronden. Een rechtstreekse aansluiting van een overloop regenput naar beek ( zeker als die openbaar is ) mag dus niet. Er moet sowieso een infiltratie op eigen terrein gebeuren... of die beek moet volle eigendom zijn.
0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Hoeveel m3 is de regenput?

En wat is het dak oppervlakte?

Waar gebruik je het regenwater zoal voor?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Huurwoningen met een slecht EPC verdwijnen vanaf 2030 van de huurmarkt

Huurwoningen met een slecht EPC verdwijnen vanaf 2030 van de huurmarkt

Vanaf 2030 mogen huurwoningen met een slecht EPC-label niet meer verhuurd worden. Minister van Wonen wil zo verhuurders stimuleren om te renoveren.

Lees meer

Btw op sloop en heropbouw voor projecten permanent verlaagd naar 6%

Btw op sloop en heropbouw voor projecten permanent verlaagd naar 6%

De regering hervormt de btw op sloop en heropbouw. Vanaf 1 juli 2025 betaal je 6% btw als je koopt via een projectontwikkelaar of sleutel-op-de-deur.

Lees meer

Komt er in Vlaanderen een dynamisch capaciteitstarief?

Komt er in Vlaanderen een dynamisch capaciteitstarief?

Komt er een nieuw dynamisch capaciteitstarief? Energie-expert verwacht aanpassingen die piekverbruik afstraffen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag