Zoneregeling vloerverwarming
Dag allen
Voor mijn renovatie zal ik beneden in de keuken, toilet en living vloerverwarming voorzien. Nu ging ik er van uit dat ik dit gemakkelijk zou kunnen regelen in twee zones (toilet en keuken 1e zone, living de 2de zone). De achterliggende redenering is dat ik tijdens de week voornamelijk de keuken warm genoeg zou willen (vooral 's ochtends is het niet belangrijk dat de living echt warm is), dan kan de keuken bv. op 20 °C ingesteld staan en de living op 17°C. 'S avonds zou ik met een klein houtkacheltje dan wat bijstoken in de living. (Boven komen met verloop van tijd ventilo-convectoren, badkamer IR paneel).
Nu merk ik dat zo'n zoneregeling eigenlijk niet standaard is bij vloerverwarming (alles-of-niets verhaal als ik het zo versta), maar dat er wel systemen bestaan zoals de evohome. Zijn er hier mensen met ervaring met dergelijke systemen?
Verder zit ik ook nog met een condensatieketel, ben pas van plan binnen enkele jaren over te stappen op warmtepomp. Daarvan las ik dat het een probleem kan vormen als de ketel zijn warmte niet kwijt kan bij bv. enkel in de keuken de vloerverwarming aan (ketel is een De Dietrich MCA 35 als ik me niet vergis)?
Elke input wordt geapprecieerd!
Julian