Werken niet uitgvoerd welke vermeld werden op de offerte.

4

Werken niet uitgvoerd welke vermeld werden op de offerte.

Tender48
Tender48
#Budget · 2 jaren geleden

Wij hebben een nieuwbouw project uit besteed aan een aannemer en er was de vraag gesteld voor een aantal bijkomende extra punten te willen uitvoeren. Na de oplevering is ons de melding gegeven dat de niet uitgevoerde werken niet aangerekend worden.

Een punt is de waterrecuperatie voor het toilet wat naar waterverbruik een groot verschil zal uitmaken naar de toekomst. Dit zal niet aangerekend worden volgende aannemer.

Ook was er de vraag voor de toekomst een wachtbuis en een vergroting van de zekeringkast te voorzien, dit is gedeeltelijk uitgevoerd. Hier is er enkel de wachtbuis voorzien maar is er geen plaats meer voor extra zekeringen in de huisige zekeringkast. Hier is het voorstel van de aannemer voor het plaatsen van een extra zekeringkast naast de bestaande.

Volgens het eendraadschema is er op één zekering niet de juiste bedrading toegepast. Er is wel een zekering van 16A geplaatst voor een bedrading van 3 x 1.5 mm² maar deze is aangesloten op een stopcontact en vanaf het stopcontact gaat men verder naar een ander stopcontact voor de garagepoort opener met 3 x 2.5mm².

Wat zijn onze mogelijkheden en of waar kunnen wij terecht?

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

En vergeet ook niet de extra kosten die je nu moet maken, maar staan de bijkomende punten ook op papier?

0
Tender48
Tender48
0 12 Andere particulier
2 jaren geleden

De bijkomende punten staan op een offerte, maar in hoevere is een offerte bindend?

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden

1 simpel antwoord: uw architect en uw aannemer. En offerte is bindend volgens de voorwaarden die er in staan vermeld. Alle werken BUITEN de basisofferte vallen daar niet onder tenzij anders vermeld. Bvb kan voor een bepaald werk in de ruwbouw een eenheidsprijs word bepaald terwijl alle andere ruwbouwwerken een vaste prijs hebben of omgekeerd. Me dunkt dat u gewoon in overleg zal moeten gaan want bvb het punt van de electra-kast is zo miniem dat ze daar echt geen volledig nieuwe installatie en of vervanging gaan voorzien. 

0
Tender48
Tender48
0 12 Andere particulier
2 jaren geleden

In de bijkomende offerte zijn meerdere punten opgenomen, zoals bijkomende stopcontacten extra schakelaars andere badkamertegels aanpassingen van de keuken enz. Maar de waterrecuperatie en de uitbreiding van de zekeringkast naar de toekomst. Er is eerst een bestaand gebouw afgebroken nadien is dit project terug opgebouwd.

Zijn er nog voor ons nog mogelijkheden want de aannemer is enkel bereid wat lapmiddelen te willen uitvoeren maar ten gronde niet.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Mijn VerbouwPremie voor renovaties en energiebesparende ingrepen: op dit bedrag heb je recht

Mijn VerbouwPremie voor renovaties en energiebesparende ingrepen: op dit bedrag heb je recht

Je woning renoveren of energiebesparende ingrepen uitvoeren? Ontdek voor welke werken je Mijn VerbouwPremie kan aanvragen en welk bedrag je krijgt.

Lees meer

Elektriciteitsfactuur duurder vanaf 2025: nettarieven stijgen meer dan verwacht

Elektriciteitsfactuur duurder vanaf 2025: nettarieven stijgen meer dan verwacht

Ontdek hoe de nettarieven 2025 jouw elektriciteitskosten beïnvloeden. Maar hoeveel stijgen de nettarieven en wat verandert er bij de netbeheerders?

Lees meer

Een tuin heeft de meeste impact op de waarde van je huis

Een tuin heeft de meeste impact op de waarde van je huis

Ontdek hoeveel een tuin, het EPC, het bouwjaar en een zwembad de waarde van je huis verhogen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag