Problemen met dak van mijn nieuwbouw, maar mijn aannemer is met pensioen.

7

Problemen met dak van mijn nieuwbouw, maar mijn aannemer is met pensioen.

Jolien92
Jolien92
#Dak · 2 jaren geleden

Hallo,

Sinds enkele maanden is er een deel van de dakvoering losgekomen waardoor ik lekkage heb. Ik heb dit tijdelijk kunnen oplossen met siliconen, maar dit zou gerepareerd moeten worden. Nu is mijn nieuwbouw nog maar twee jaar geleden opgeleverd dus dit zou in de garantie moeten zitten. Maar nu is mijn dakwerker met pensioen en kan ik hem op geen enkele manier meer bereiken. Ik weet dat hij verhuist is en hij antwoordt niet meer op mail of telefoon. De samenwerking met de architect is tijdens de bouw zelf nog stopgezet wegens te grote meningsverschillen, dus daar kan ik ook niet bij horen. Wat dien ik nu te doen om toch beroep te doen op de garantie? Het kan toch niet zijn dat de garantie vervalt als de dakwerker met pensioen gaat?

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Misschien iets voor je bouwverzekering?

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Wat is de oorzaak van het loskomen van die dakvoering?

Niet altijd is dit onder de garantievoorwaarden.

Tevens is het voor de lezers handiger om duidelijk te specifieren welk materiaal is gebruikt. Zink, koper, lood, epdm ... roofing of nog iets anders .

Waar is de lekkage ?

HOE is die dakvoering losgekomen ?

Gebrekkige uitvoering, stormschade, vogelschade, marters ?????

Al die externe punten gaan bepalen of je beroep kunt doen op enerzijds de normale garantie of anderzijds op de 10 jarige aansprakelijkheid of dat dit gebrekkig onderhoud is.

Sowieso moet je de architect/ aannemer officieel aanschrijven over dit probleem. ENigste manier om aan te tonen dat je klacht binnen de termijn is genoteerd.

0
Jolien92
Jolien92
0 2 Bouwer
2 jaren geleden
Hallo, Dankjewel voor de reactie. Het is een zinken schuin lopend dak. Ik weet niet juist wanneer dit is losgekomen aangezien dit het zolderkamertje is en ik hier niet vaak kom, maar zag dat hier ineens een enorme plas water binnen stond. Het is losgekomen net naast het dakraam. Ik weet niet hoe de voering is losgekomen. Hoe kan ik dit achterhalen? Ik zou heel graag de aannemer aanschrijven of contacteren, het enige probleem is dat die dus met pensioen is, zijn vennootschap niet meer bestaat en ik hem op geen enkele manier kan bereiken. Daarom ook de vraag of er een dienst is dat ik hiervoor kan aanschrijven? Gr, Jolien
0
Feter
Feter
2 jaren geleden

Heb het al gevraagd maar geen antwoord had je een bouwverzekering?

Die komt er soms tussen als aannemer niet wil of kan betalen bij bewezen schuld. En later proberen die dat wel op de aannemer te verhalen maar dat is dan niet meer jou probleem 

0
Jolien92
Jolien92
0 2 Bouwer
2 jaren geleden
Mijn excuses, had je reactie niet gezien. Ik had inderdaad een bouwverzekering, maar deze liep enkel maar tijdens mijn bouw, kan ik hier nog steeds beroep op doen? Mijn bouw is ongeveer twee jaar geleden opgeleverd.
0
Feter
Feter
2 jaren geleden

Neem daarvoor contact op met je verzekering 

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

Zoals Kas al aanstipte. Wie zegt dat dit garantie is ?Me dunkt dat zoals in zeer vele gevallen de begrippen garantie en 10 jarige aansprakelijkheid door elkaar worden gebruikt.

Het zal dus uw verzekering zijn van uw woning die na onderzoek zal beslissen wat het is.Alleen als het een constructiefout is welke dus zal moeten worden bewezen is er sprake van een tien jarige verantwoordelijkheid/aanspreekbaarheid tov de dakdekker. Dat hij in pensioen is als hij de werken als natuurlijk persoon heeft uitgevoerd blijft hij in princiepe verantwoordelijk maar dat is ook nog niet zo zeker. Werden de werken door hem onder de vorm van een rechtspersoon (firma) en die is ondertussen opgehouden met bestaan dan zal de zure appel voor u zijn.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Een goed dak is de basis van elk huis. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan van ervaren dakwerkers uit jouw regio.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak voor een strakke uitstraling? Ontdek de beste opbouw, isolatie en type dakafdichting en onze tips voor renovatie en extra daglicht.

Lees meer

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen zijn een goede keuze als je snel een waterdicht en geïsoleerd dak wil. Ontdek meer over de voordelen, prijs, plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Een plat dak heeft een regelmatig onderhoud nodig. Door je dak te inspecteren, merk je plas- of blaasvorming en lekken op tijd op. Hierop moet je letten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag