2

niet uitvoeren van een overeenkomst

lowiekamiel
lowiekamiel
#Hernieuwbare energie · 2 jaren geleden

Beste

het gaat hier over de plaatsing van een thuisbatterij (omvormer en batterijen). De installatie dateert van eind 2021. na enkele maanden kwam ik tot de vaststelling dat er een probleem wat. het teveel aan energie van de zonnepanelen, werd direct op het net gezet en niet op de batterij. honderden mails, telefoons, ingebrekestelling, tussenkomst van Test-aankoop en van de consumentendienst van de FOD Economie, hebben niets opgeleverd. Het bleef bij loze beloftes van, we komen morgen, of overmorgen, maar geen kat te zien. Eind maart is er dan toch iemand geweest om de omvormer te vervangen. Bij de koppeling met de batterijen kwam de technieker tot het besluit dat het niet de omvormer was die problemen gaf, maar dat het de batterijen zouden zijn die niet werkten. weer mails, telefoons, beloftes, ... tot ik via het KBO platform tot de ontdekking kwam dat de firma met wie ik in zee ben gegaan de zaak heeft stopgezet en 2 nieuwe bedrijven heeft opgericht, waarin hijzelf nu geen vennoot meer is, maar wel een Chinees en een Pool. de reden waarom is natuurlijk niet ver te zoeken. om een lang verhaal af te ronden : Factuur volledig betaald (+/- 6000 euro), verlies van premies door fout van de firma, verlies gedurende 2 jaar van de opbrengst van een batterij (nu rechtstreeks injectie, levert wel iets op, maar miniem), extra stroomverbruik, direct van het net, voor de werking van de omvormer (want die is aangesloten op het net) EN niet werkende apparatuur waar ik momenteel niets mee kan doen.

Door de leemte in de wet zijn dergelijke zaken mogelijk in België, we zijn immers het land van belofte, maar ook van "frauderen, oplichting en misschien zelfs nog BTW carrousel"  

Ik heb toch nog een sprankeltje hoop dat er misschien toch iemand in het forum is die raad kan geven. 

alvast bedankt.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
2 jaren geleden

Dat ziet er niet goed uit.  Firma bestaat niet meer dus er is geen tegenpartij meer ;-(

De enige mogelijkheid die ik zie is een andere firma (die dagelijks werkt met de betreffende om ormer) laten komen om offerte te maken wat het moet kosten om t op te lossen.  Ws is een verkeerd type van omvormer geïnstalleerd.

Je zou de invoerder van de omvormer kunnen vragen om een commerciële interventie maar da s niet gebruikelijk.

Da s idd balen

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden

Tja. Ik stel voor zet u er overheen en je zal veel beter slapen. Dit zal een Pyrus overwinning worden als u er al een behaalt. Daarna een ander bedrijf zoeken dat aan de installatie kan werken.

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zonnepanelen plaatsen: oriëntatie, hellingsgraad en andere aandachtspunten

Zonnepanelen plaatsen: oriëntatie, hellingsgraad en andere aandachtspunten

Wat zijn de aandachtspunten als je zonnepanelen wil plaatsen? Lees meer over de oriëntatie, hellingsgraad en of je een vergunning nodig hebt.

Lees meer

In de kijker: slimme thuisbatterij met stekker

In de kijker: slimme thuisbatterij met stekker

Verlaag je energiekosten met de slimme thuisbatterij met stekker van Innovoltus. Deze thuisbatterij met slimme sturing verdien je veel sneller terug.

Lees meer

Maak je zonnepanelen klaar voor de herfst: "Zorg dat er voldoende zonlicht op je panelen kan vallen"

Maak je zonnepanelen klaar voor de herfst: "Zorg dat er voldoende zonlicht op je panelen kan vallen"

Hoe maak je je zonnepanelen klaar voor de natte, donkere maanden in de herfst? En hoe haal je het maximale uit je panelen? Ontdek tips van een expert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag