niet uitvoeren van een overeenkomst
Beste
het gaat hier over de plaatsing van een thuisbatterij (omvormer en batterijen). De installatie dateert van eind 2021. na enkele maanden kwam ik tot de vaststelling dat er een probleem wat. het teveel aan energie van de zonnepanelen, werd direct op het net gezet en niet op de batterij. honderden mails, telefoons, ingebrekestelling, tussenkomst van Test-aankoop en van de consumentendienst van de FOD Economie, hebben niets opgeleverd. Het bleef bij loze beloftes van, we komen morgen, of overmorgen, maar geen kat te zien. Eind maart is er dan toch iemand geweest om de omvormer te vervangen. Bij de koppeling met de batterijen kwam de technieker tot het besluit dat het niet de omvormer was die problemen gaf, maar dat het de batterijen zouden zijn die niet werkten. weer mails, telefoons, beloftes, ... tot ik via het KBO platform tot de ontdekking kwam dat de firma met wie ik in zee ben gegaan de zaak heeft stopgezet en 2 nieuwe bedrijven heeft opgericht, waarin hijzelf nu geen vennoot meer is, maar wel een Chinees en een Pool. de reden waarom is natuurlijk niet ver te zoeken. om een lang verhaal af te ronden : Factuur volledig betaald (+/- 6000 euro), verlies van premies door fout van de firma, verlies gedurende 2 jaar van de opbrengst van een batterij (nu rechtstreeks injectie, levert wel iets op, maar miniem), extra stroomverbruik, direct van het net, voor de werking van de omvormer (want die is aangesloten op het net) EN niet werkende apparatuur waar ik momenteel niets mee kan doen.
Door de leemte in de wet zijn dergelijke zaken mogelijk in België, we zijn immers het land van belofte, maar ook van "frauderen, oplichting en misschien zelfs nog BTW carrousel"
Ik heb toch nog een sprankeltje hoop dat er misschien toch iemand in het forum is die raad kan geven.
alvast bedankt.