1. Laat je niet verleiden door binnen zonnewering aan te brengen. Kosten baten is heel slecht, je betaald veel voor weinig resultaat tenzij je het deels als decoratie beschouwd maar dat is een andere discussie.
2. Ik weet niet wat Feter bedoelt met verticale zonneschermen. Dat moet hij toelichten. Het enige wat ik ken is van Renson. Ik was destijds betrokken bij de productontwikkeling. Er waren toch wel wat hekelpunten. Ik weet niet hoe ver ze er mee staan is ondertussen een paar jaar voorbij. Maar wel kleiner of een bak van een horizontale screen was dat niet.
3 De meestee beschikbare folies zijn goed. Het advies is echt wel om ze te laten aanbrengen. Kleine(re) ruiten zijn te doen, grote vragen ervarings-handigheid Hoe beter ze de zon weren, hoe meer ze op een spiegel lijken. Dus in dat verband duid Feter op een punt dat gevoelig kan liggen. Sommige mensen vinden dat echt lelijk en er is kans op thermische breuk van het glas. Komt zeer weinig voor maar je zal er maar mee zitten.
4. Vraag eens aan de gemeente/stad of het eventueel mag met luiken / zonnekapjes. Want ook tegen die folie kunnen regels bestaan dat het niet mag.
5. Ik weet niet hoe oud je glas is en welke prestaties het heeft. Maar misschien is een vervanging ook een mogelijkheid door echte(re) zonnewerend glas. Kan zijn voordeel hebben in het verhogen van je isolatie prestatie, je krijgt er subsidies voor en afhankelijk van de keuze krijg je betere zonnewerende prestaties.