4

Gobain Glasfolie

HandigeBart
HandigeBart
#Ramen en deuren · 2 jaren geleden

Hallo,

De voorkant van mijn rijhuis warmt in de zomer enorm op door inkomende zon. Ik overweeg Gobain glasfolie te plaatsen langs de buitenkant om instraling (en dus opwarming) te beperken. Heeft daar iemand ervaring mee ?

PS : Zonwering zoals (rol)luiken is niet toegestaan op mijn huis wegens beschermd stadsgezicht.

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

en hoe erg spiegelt de folie?

en mag dat wel?

je heb ook verticale zonneschermen, die hebben een veel kleinere behuizing dan een rolluik. Het is maar een idee 

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

1. Laat je niet verleiden door binnen zonnewering aan te brengen. Kosten baten is heel slecht, je betaald veel voor weinig resultaat tenzij je het deels als decoratie beschouwd maar dat is een andere discussie.

2. Ik weet niet wat Feter bedoelt met verticale zonneschermen. Dat moet hij toelichten. Het enige wat ik ken is van Renson. Ik was destijds betrokken bij de productontwikkeling. Er waren toch wel wat hekelpunten. Ik weet niet hoe ver ze er mee staan is ondertussen een paar jaar voorbij. Maar wel kleiner of een bak van een horizontale screen was dat niet. 

3 De meestee beschikbare folies zijn goed. Het advies is echt wel om ze te laten aanbrengen. Kleine(re) ruiten zijn te doen, grote vragen ervarings-handigheid Hoe beter ze de zon weren, hoe meer ze op een spiegel lijken. Dus in dat verband duid Feter op een punt dat gevoelig kan liggen. Sommige mensen vinden dat echt lelijk en er is kans op thermische breuk van het glas. Komt zeer weinig voor maar je zal er maar mee zitten.

4. Vraag eens aan de gemeente/stad of het eventueel mag met luiken / zonnekapjes. Want ook tegen die folie kunnen regels bestaan dat het niet mag.

5. Ik weet niet hoe oud je glas is en welke prestaties het heeft. Maar misschien is een vervanging ook een mogelijkheid door echte(re) zonnewerend glas. Kan zijn voordeel hebben in het verhogen van je isolatie prestatie, je krijgt er subsidies voor en afhankelijk van de keuze krijg je betere zonnewerende prestaties.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Verticale zonneschermen gaan net zoals een rolluik op en neer van daar verticaal. Zitten ook aan de buitenkant 

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

Verticale zonneschermen gaan net zoals een rolluik op en neer van daar verticaal. Zitten ook aan de buitenkant 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

Kies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag