2

6% regeling

mauriceke
mauriceke
#Budget · 2 jaren geleden

Wij kochten appartement aan 6% btw (voldeden aan de voorwaarden).

In lastenboek staat budget voor keuken en badkamer inclusief. Btw echter zonder percentage)

De keuken en badkamer werden gefactureerd op naam van de bouwheer en wij waren verplicht 21 % te betalen op de som die in het lastenboek staat. De meerprijs van de keuken en badkamer werd berekend op 6%.

Volgens ons is dit niet correct en moeten wij op de bedragen in het lastenboek ook slechts 6% betalen omdat de factuur op naam van de bouwheer staat.

De bouwheer beweerd dat dit normaal is maar wij zijn niet overtuigd.

Iemand die mij hiermee kan helpen.

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Dergelijke zaken zijn steeds contractueel en daarom afhankelijk van de interpretatie van de bewoordingen

Enige wat je kan doen is bij onenigheid, AS naar bedrijf en dan naar rechtbank in de hoop dat de rechter jouw redenering volgt. 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Volgens mij bent u de bouwheer 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Mijn VerbouwPremie voor renovaties en energiebesparende ingrepen: op dit bedrag heb je recht

Mijn VerbouwPremie voor renovaties en energiebesparende ingrepen: op dit bedrag heb je recht

Je woning renoveren of energiebesparende ingrepen uitvoeren? Ontdek voor welke werken je Mijn VerbouwPremie kan aanvragen en welk bedrag je krijgt.

Lees meer

Betaalbaar wonen? Ontdek 5 voordelige woonformules

Betaalbaar wonen? Ontdek 5 voordelige woonformules

Een eigen woning kopen is moeilijker dan ooit. Gelukkig bestaan er een aantal voordelige formules zodat je toch betaalbaar kan wonen.

Lees meer

Elektriciteitsfactuur duurder vanaf 2025: nettarieven stijgen meer dan verwacht

Elektriciteitsfactuur duurder vanaf 2025: nettarieven stijgen meer dan verwacht

Ontdek hoe de nettarieven 2025 jouw elektriciteitskosten beïnvloeden. Maar hoeveel stijgen de nettarieven en wat verandert er bij de netbeheerders?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag