Wat is een "redelijke" termijn tussen een tijdstip offerte-aanvraag en effectieve plaatsing douche?

4

Wat is een "redelijke" termijn tussen een tijdstip offerte-aanvraag en effectieve plaatsing douche?

Börger55
Börger55
#Badkamer · 2 jaren geleden

Ik heb ongeveer 8 jaar geleden een eerste offerte geplaatst en ook ontvangen voor het plaatsen van een (naar leeftijd aangepaste) inloopdouche. Omdat er maar niets gebeurde heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden een tweede offerte bij een andere installateur geplaatst. Er gebeurt nog steeds niets. 

Om de veertien dagen informeer ik naar de stand van zaken maar word aan het lijntje gehouden.

Wat moet ik doen?

Wat is een redelijke termijn tussen offerte en plaatsing?

Alle reacties

0
Andreverhofstadt
Andreverhofstadt
1 13 Andere professioneel
2 jaren geleden

een offerte of een bestelbon?

dat is wel een groot verschil he.

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden

Zolang u geen getekende offerte terugstuurd of op een andere manier een akkoord sluit gebeurt er idd niks. Dat lijkt mij evident. Soms belt een aannemer zijn klanten op om te weten hoe de offerte bevalt, anderen dan weer niet. Als u een werk uitgevoerd wil zien omdat de offerte u bevalt dan lijkt het mij redelijk dat u zelf contact neemt met de uitvoerder. De offerte van anderhalf jaar geleden die nu voor ligt zal gezien de prijsvariaties niet meer van toepassing zijn.

0
Börger55
Börger55
0 1 Andere particulier
2 jaren geleden

Oeps, mijn fout. Vergeten mee te geven dat ik me via mail én mondeling wel degelijk akkoord had verklaard met de door de installateur toegestuurde offerte. Zij op hun beurt verklaarden zich akkoord met de offerte en tevens voor het plaatsen van de douche. Een akkoord dus van zowel mijnentwege als van hunnentwege voor het installeren van de inloopdouche. Alles was in kannen kruiken. 

Deze akkoordverklaring van beide kanten houdt bij mijn weten toch een bepaalde verplichting in, van beide kanten?

Eén lering heb ik bij deze wel getrokken en dat is dat ik bij een volgende offerte stipuleer dat er een planning wordt beschreven in de offerte. 

En zoals in mijn eerste vraag staat vermeld, heb ik wel degelijk OM DE VEERTIEN DAGEN (uiterst vriendelijk) contact opgenomen met de installateur wanneer de installatie zou plaatsvinden. Raad eens?: men had het te druk, men werkte tot 's avonds laat, hun weekends zaten vol,... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Börger55

0
Andreverhofstadt
Andreverhofstadt
1 13 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je kan -net als de aannemer in het omgekeerde geval- een schadevergoeding vragen wegens niet uitvoering contract. 

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu
Vraag nu je gratis offertes aan voor je nieuwe badkamer

Vraag nu je gratis offertes aan voor je nieuwe badkamer

Of je nu kiest voor praktisch of luxe, wij helpen je verder. Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan van badkamerexperts bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In welke volgorde werk je je badkamer af?

In welke volgorde werk je je badkamer af?

Eens je beslist hebt hoe je je badkamer indeelt, is het tijd om ze af te werken. We leiden je in vier stappen door de klus.

Lees meer

Van vrijstaand tot hoekbad: zo kies je het juiste bad

Van vrijstaand tot hoekbad: zo kies je het juiste bad

Kom je graag tot rust in een warm bad? Wij zetten de soorten baden en materialen voor je op een rij, zodat je een geschikt bad kan kiezen.

Lees meer

50x inspiratie voor je badkamer: ontdek jouw favoriete stijl

50x inspiratie voor je badkamer: ontdek jouw favoriete stijl

Droom je van een moderne badkamer, hou je van natuurlijke vibes of wil je een vleugje kleur? Haal inspiratie uit deze vijftig badkamers!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag