3

Kasten op staanplaats ondergrondse garage.

Veldman2
Veldman2
#Regelgeving · 2 jaren geleden

Ik woon in een groot appartementsblok met meer dan 40 ondergrondse privé-autostaanplaatsen. Er zijn geen bergingen. Sommige staanplaatsen zijn zeer groot en worden al meer dan 20 jaar gebruikt als opslagplaats, meestal zeer ordelijk en vaak met gesloten metalen kasten. Na de ingebruikname is er een brandweercontrole geweest. Er stonden toen al kasten, rekken, dozen, autobanden en op één plaats zelfs een diepvries. Er waren toen geen opmerkingen in het verslag.Onlangs is er een nieuwe brandweerinspectie geweest en daar was één van de punten dat er enkel auto’s en fietsen toegelaten zijn op de staanplaatsen.Op de laatste algemene vergadering heeft de syndicus verwezen naar dit verslag en gevraagd dat de plaatsen binnen 3 maanden opgeruimd worden en dat er enkel auto’s en fietsen toegelaten zijn. Voor alle duidelijkheid, hier is niet over gestemd, dit was een mededeling.Kan dit zomaar? Er zijn zelfstandigen die indertijd een plaats hebben gekocht omwille va de grote ruimte (bijna 3 meter achter de auto) om daar kasten te plaatsen met materiaal. En de meeste bewoners/eigenaars hebben hier ook geen problemen mee.Ik weet dat er wettelijke voorschriften zijn, maar ik vind alleen iets terug over openbaar toegankelijke plaatsen. Hier gaat het om een afgesloten garage met uitsluitend privé-plaatsen.Welke repercussies zijn er mogelijk als ik de oproep gewoon langs mij neerleg en mijn kasten laat staan?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3501 Andere particulier
2 jaren geleden

Brandverzekering die moeilijk doet.  Vraag hen expliciet toestemming doch die zullen ze ws niet geven daar het brandweerrapport blijkbaar negatief is. 

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 82 Andere professioneel
2 jaren geleden

Vraag de brandweer op welke wetgeving te zich baseren om dat te verbieden en verwijs tevens naar hun vorige controle waar dat allemaal nog mocht van diezelfde brandweer. Ik zou niet weten welke wetgeving dergelijke zaken verbiedt.

0
moes
moes
73 724 Andere professioneel
2 jaren geleden

Brandverzekering die moeilijk doet.  Vraag hen expliciet toestemming doch die zullen ze ws niet geven daar het brandweerrapport blijkbaar negatief is. 

Mijn gedacht ook. Wat de wetgeving ook zegt, de verzekeringen zijn meestal al een stap verde rmet logisch nadenken en risico inschatting. Ze kunnen u dus gewoon een polis weigeren en dan neemt u wel een groot risico. Zou mij niet verwonderen als de sector binnenkort ook electrische fietsen of anthans opladen of de batterijen als hoog risico inschat in ondergrondse garages en die voorwaard eoplegt om een polis aan te bieden. En wat met electrische auto's want LPG's worden soms ook al geweigerd. Ik denk niet dat een handelaar algemeen genomen heeft geen wetgeving nodig om te weigeren een product aan iemand te verkopen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Energie 2025: stijgende elektriciteitsfacturen, plug&play zonnepanelen toegestaan, nieuws over de digitale meter en af van het gas.

Lees meer

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Het aantal vergunningen daalt voor nieuwbouw, renovatie en sloop en heropbouw. Vlaamse regering wil maatregelen: “Snellere vergunningen zijn nodig.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag