Voorschot betaald aan dakwerker maar reageert niet en komt afspraak niet na

3

Voorschot betaald aan dakwerker maar reageert niet en komt afspraak niet na

Adill A
Adill A
#Dak · 2 jaren geleden

Hallo,

ik had een afspraak met een dakwerker die dat 19/06/2023 ging starten met het vernieuwen van mijn hellend dak. 
het kon één dagje uitlopen zei hij. Maar elke dag belloft hij dat hij morgen gaat starten zonder fout. 
Week later nog steeds niets en hij reageert niet meer.. opnemen doet hij niet, ( met moeite stuurt hij een sms'je terug) en dan zegt hij komt wel in orde.. valse beloftes waar ik niets mee ben. 
Ik heb een voorschot betaald wat wel normaal is?

maar kan ik die terug vorderen? aangezien de dakwerker zijn afspraken niet nakomt.

alles staat op papier getekend door hem en mij.

wat zijn de opties voor mij? 
Voor mij is het belangrijkste dat ik toch mijn voorschot terug krijg en iemand anders zoek om de werken uit te voeren.

alvast bedankt 

groetjes 

Alle reacties

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

Sorry voor de uitdrukking,

Maar wat een pech voorschot weg

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Zorg dat je alle communicatie bewaard, dat zal je later nodig hebben waarschijnlijk wanneer het tot een rechtszaak komt. Dus geen mondelinge afspraken, liefst via mail. Dan nog is het afwachten, veel sterkte. 

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

beginnen op 19/06 ?

opzeggen op 26/06 ?

Veel succes als je dat aanbrengt bij een rechtbank als reden voor opzegging.

Er is zo iets als "redelijke termijn" en daar zit jij nog ver vanaf.

Als je nu al gaat bvb aangetekend schrijven om op te zeggen dan sta je heel zwak.

Je kan al beginnen met een bepaalde max uitvoeringsdatum vast te leggen. En die moet redelijk zijn dus niet volgende week. Is dat niet nagekomen dan pas kan je denken aan opzeggen. Maar zelfs dan is dat niet evident. Zeker in huidige weersomstanduigheden kan een dakwerker veel redenen aanbrengen op basis van een bepaald soort werk. Afgelopen 3 weken kan het vbvb al veel te warm geweest zijn. Het kan ook te nat zijn. Of te koud. Aannemer krijgt geen materiaal wegens tekorten. Enz, enz enz

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Is een omkeerdak geschikt voor je plat dak? Ontdek de voordelen en aandachtspunten

Is een omkeerdak geschikt voor je plat dak? Ontdek de voordelen en aandachtspunten

Een plat dak isoleren? Ontdek wanneer een omkeerdak interessant is en lees meer over de voordelen, aandachtspunten en veelgemaakte fouten.

Lees meer

Stalen, aluminium of kunststof dakplaten voor jouw dak: een vergelijking van materialen en prijzen

Stalen, aluminium of kunststof dakplaten voor jouw dak: een vergelijking van materialen en prijzen

Dakplaten zijn een slimme keuze voor wie goedkoop en snel een dak wil plaatsen. Ontdek welk materiaal het beste past bij jouw woning of bijgebouw.

Lees meer

De dakopstand: kosten, soorten en handige tips voor jouw plat dak

De dakopstand: kosten, soorten en handige tips voor jouw plat dak

Alles wat je moet weten over de dakopstand: van functie en soorten tot handige tips voor plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag