Slechte ervaring met sleutel-op-de-deur bouwfirma (regio Leuven)

6

Slechte ervaring met sleutel-op-de-deur bouwfirma (regio Leuven)

Bbouwertje
Bbouwertje
#Bouwpartners · 2 jaren geleden

Beste forumleden,

Ik wil graag mijn ervaring delen met een sleutel-op-de-deur bouwfirma (regio Leuven) Hoewel deze firma een goede reputatie genoot (vooral met het bouwen van appartementen), hebben wij helaas een heel andere ervaring.

Na slechts enkele maanden bouwen werd het duidelijk dat deze firma erg amateuristisch is. De werfleider, die een organisatorische ramp blijkt te zijn, zorgt ervoor dat er voortdurend dingen mislopen en de werf vertraging oploopt. We hebben dit probleem al meerdere malen bij de bouwfirma aangekaart, maar tot op heden hebben we geen bevredigende reactie ontvangen.

Wat ons ook verontrust, is het gebrek aan gezag van de werfleider over de onderaannemers. Ze komen en gaan wanneer ze willen, zonder dat er op hun fouten wordt gewezen. Dit draagt bij aan de algehele chaos en onprofessionele aanpak.

Een voorbeeld van het amateurisme van de bouwfirma is het feit dat we na een jaar nog steeds geen bouwhekken hebben. Dit is een basisvoorziening die al lang geleden geregeld had moeten zijn.

Als we ons niet actief bemoeien, gebeurt er simpelweg niets. Onze werfleider is niet in staat om de zaak ordelijk te laten verlopen en de nodige maatregelen te treffen. Dit heeft geleid tot aanzienlijke vertragingen en frustratie.

Daarnaast stelt de bouwfirma woekerprijzen voor aanpassingen voor, wat ons vertrouwen in hun eerlijkheid en integriteit ernstig op de proef stelt. Het lijkt erop dat ze proberen te profiteren van onze situatie en misbruik maken van hun positie.

We zijn nu op een punt gekomen waarop we twijfelen aan de integriteit en bekwaamheid van deze bouwfirma.

Ik waardeer jullie advies en inzichten ten zeerste.

Hartelijk dank,

Alle reacties

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

U bouwt sleutel op de deur dus in princiepe hebt u helemaal niks te zeggen tot de overdracht van de woning bij voorlopige oplevering aan u. Dan pas kan u ageren. Bvb als er een overschrijding is van de uitvoeringstermijn aan X euro per dag. Kijk uw contract na

Of daar nu bouwhekkens staan of niet is dus uw zorg niet. De verantwoordelijkheid ligt bij de aannemer niet bij u. Hoe dat georganiseerd word is ook niet uw zorg. 

Woekerprijzen voor aanpassingen ? Is een gekend zeer bij SOD en zorgt voor wat extra confituur op de boterham dat weet iedereen.

klinkt allemaal hard maar zo is de situatie nu eenmaal. Nu staat u zwak. U kan het misschien wel al melden voor later maar ik zou een ingebrekestelling toch maar achterwege laten. Werkt als een rode lap op een stier. Haal effe diep adem en kom tot rust.

0
Bbouwertje
Bbouwertje
0 2 Bouwer
2 jaren geleden

Beste, 

Erg bedankt voor uw reactie! 
Inderdaad, er staat een bedrag in van x euro per dag. Nu is er natuurlijk het hele kluwe van verletdagen. 
ivm de werfhekken, wij zijn nog steeds bouwheer dus ik denk dat wanneer er iets fout zou lopen de schuld in onze schoenen zal geschoven worden. Dit was eerder om aan te tonen dat iets sempel als bouwhekken zelf moeilijk lijkt te gaan. Nogmaals dank voor je antwoord en tips :)! 

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden

Dus u hebt in persoonlijke naam (of eigen bedrijf) de bouwvergunning aangevraagd ?

0
Bbouwertje
Bbouwertje
0 2 Bouwer
2 jaren geleden

Correct!

0
LeaD
LeaD
13 241 Andere professioneel
2 jaren geleden

Zegt de wet Breyne u iets ?

Je zou toch enigzins denken dat deze bij een sleutel op de deur woning ( S.O.D. ) toch wel van toepassing kunnen zijn .

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Hoe alles verloopt is eigenlijk uw probleem niet zolang er maar opgeleverd wordt wat u gevraagd heeft binnen de afgesproken termijn. Laat al uw opmerkingen als er iets niet correct is zeker noteren in de werfverslagen van de architect. Tijdens de voorlopige oplevering kan u dan alles wat niet correct is laten aanpassen, als u geen vertrouwen hebt in de firma kan u u best laten bijstaan door een technisch deskundige.

De SOD, gaat het over CCC?

U heeft het enkel over bouwhekken, staan die ergens contractueel omschreven?

Welk echte fouten zijn er tot nu toe eigenlijk gebeurd?

De aanassingen, welke heeft u gevraagd en wat was de vraagprijs?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag