uitbreiding zekeringskast voor zonnepanelen en batterij
Beste mensen,
ik heb een paar vragen.
1 mijn inkomend van fluvius is 40A mono fase (2 draden)en in mijn zekeringskast zit een deferentieel van 300ma 63A + een deferentieel 30ma 63A mag deze ampere zwaarder zijn dan het binnen komend van 40A
2 van mijn deferentieel 300ma is de vijs overgedraaid en kan deze niet goed vast gezet worden deze heeft al liggen vonken, denk dat ik deze best zal vervangen door een nieuwe maar het probleem dat deze is gelood mag ik het loodje zo maar weg nemen zie foto. (keuring nog te doen na uitbreiding zekeringskast en plaatsen zonnepanelen en batterij)
3 volgens de nieuwe arei moeten er nu 30ma deferentieel zitten met max 8 groepen , moet de vochtige ruimtes badkamer , vaatwas , wachmaschine nog steeds appart zitten op een deferentieel.
4 kookfonuis,microgolf,oven mag nog steeds op 300ma deferentieel zitten.
5 vroeger had ik een grote gasketel voor de verwarming en zat deze op een apparte groep en zekering 20a ,deze is weg en vervangen door een condensatie ketel er is dan een aansluitdoos geplaatst en een dubbel stopcontact waar nu de condensatie ketel + een diepvries op zit is dit ook toegelaten zie foto.
6 is het toegestaan met deels kamgeleiders en deels brugjes in de zekeringskast.
7 mijn leidingen komen uit de muur waar er een houten plaat staat en daarop de zekeringskast die achteraan is deels uitgesneden (was zoal van ervoor waar ik nu de nieuwe kast op de zelfde manier terug heb geplaatst zouden ze daar voor afkeuren.
8 kunnen er kalibreerelementen op deze zekeringen zie foto
denk dat ik rond ben nu hopelijk stromen de foto's door
alvast bedankt voor jullie tips en antwoorden