Isoleren buitenmuren - mede-isoleren van schoorsteen

4

Isoleren buitenmuren - mede-isoleren van schoorsteen

johanny1
johanny1
#Isolatie · 2 jaren geleden

Het betreft een appartement waarvan de buitenmuren binnenkort geïsoleerd worden van binnenuit. In één van de ruimtes staat een schouw die nu gebruikt worden voor gasverwarming, maar die we buiten gebruik zullen stellen. De eerste vraag is of het verstandig is de schoorsteenmantel af te breken en de schoorsteen in zijn geheel mede te isoleren met de muren (van vloer tot plafond appartement). De schoorsteen die van de benedenverdieping tot en met de tweede verdieping loopt bevat nog twee andere rookkanalen, welke door hun eigenaars nog gebruikt worden. Bovenaan hebben de drie rookkanalen elk een kapje tegen de regen e.d. Maakt het een verschil uit als "mijn" kapje volledig zou gedicht worden ?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/88036/1691342680748-2-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=9bca721a7988df60776ee9608a9cd7d1

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

In de winter zal de schouw door het stoken van je beneden buren warmte afgeven, dus niet isoleren. 
Hou er wel rekening mee dat er met de tijd de schouw weg kan, en dat er dan voor een stuk bij geïsoleerd moet worden. 
Wanneer je jou schouw afsluit kunnen er bv geen vogels in gaan wonen, zolang de schouw er nog is laat het wel zo doen dat er nig een weg terug is.

0
johanny1
johanny1
0 2 Verbouwer
2 jaren geleden

Het is nog maar de vraag of de stookwarmte (gas) van de benedenbuur de koude in het niet-afgesloten rookkanaal kan compenseren, zeker als niet de hele dag verwarmd wordt.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Dan om de schouw heen isoleren, wat betekent dat de schouw dikker en breder zal worden. 

0
johanny1
johanny1
0 2 Verbouwer
2 jaren geleden

Bedankt.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders

Waar loopt het in de praktijk vaak fout bij het isoleren van de spouwmuur? Twee experts vertellen hoe je de meest gemaakte blunders kan vermijden.

Lees meer

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Je energieverbruik verlagen doe je met muurisolatie. Ontdek meer over de materialen, voor- en nadelen van binnen- en buitenmuurisolatie en de prijs.

Lees meer

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Tot maar liefst een derde van de warmte in je woning gaat verloren via je dak. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in (extra) dakisolatie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag