3

Problemen met de stukadoor

Char89
Char89
#Regelgeving · 2 jaren geleden

In juni is de stukadoor van start gegaan. We hadden bepaalde afspraken, zoals het opruimen, 2cm van de vloer wegblijven... En dergelijke. Deze zijn duidelijk naar elkaar gestuurd. Na 2 weken gingen de muren gepleisterd zijn en de plafonds gedaan. Na 4 weken bleek het nog niet gedaan. We zijn op inspectie gegaan. Daar bleek dat sommige muren niet waterpas zijn of hol, plafonds niet altijd waterpas zijn of gaten gevuld met plaaster, dat er overal nog gaten zichtbaar zijn of plokken op de muur, dat een balk of stukken muur niet overal dezelfde breedte hebben,...

Uiteraard zijn er tientallen mail over en weer gestuurd. De baas is zelfs komen kijken en gaf ons gelijk. Het werk ging opnieuw gedaan worden. Maar we merken dat er praktisch nooit iemand langs komt en het lijkt er zelfs op dat zaken die opnieuw gedaan worden zelfs slechter zijn dan ervoor.

Ik weet niet zo goed wta er gedaan kan worden. Ik hoor dat in gebreke stellen een optie is maar is er meer? Het laatste stuk van de factuur moet nog betaald worden. 

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

Ik zou er in de eerste plaats de normen voor pleisterweerk bij nemen. Want wie denkt dat alles kaarserecht honder procent waterpas enz moet zijn komt soms van een kouwe kermis thuis. Dus als de door u vastgestelde gebreken binnen de normen liggen dan zal u weinig verhaal kunnen halen. Dat de baas of zaakvoerder of wie ook u gezegd heeft dat het niet goed is en dan niet komt opdagen lijkt mij eerder iets om u met een kluitje in het riet te sturen. Want als die persoon eigenlijk weet ziet dat het binnen de norm is zal het uw opgave zijn om te bewijzen dat het niet zo is. Een briefje sturen met ik stel u ingebreke zonder een grondige argumentatie zou ik vermijden. Wat een advocaat ook zegt. Dus neem eerst iemand onder de arm die de norm kent of verdiep u er in.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Dus neem eerst iemand onder de arm die de norm kent of verdiep u er in.

Hoeveel graden is het niet waterpas?

Hoeveel mm hol of bol?

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Uiteraard zijn er tientallen mail over en weer gestuurd. De baas is zelfs komen kijken en gaf ons gelijk. Het werk ging opnieuw gedaan worden. Maar we merken dat er praktisch nooit iemand langs komt en het lijkt er zelfs op dat zaken die opnieuw gedaan worden zelfs slechter zijn dan ervoor.

Ik weet niet zo goed wta er gedaan kan worden. Ik hoor dat in gebreke stellen een optie is maar is er meer? Het laatste stuk van de factuur moet nog betaald worden. 

Heb je dat stuk waarin 'de baas' je gelijk geeft ook op papier of mail?

Soms helpt gewoon 2 of 3x per week bellen en vragen naar de status en wanneer ze gaan langs komen. Blijven volhouden ook al gaat hij zeggen dat hij jouw wel zal contacteren.

Als dat niet helpt en/of je bent bereid er een zaak van te maken? Stel hem aangetekend in gebreke, verwijs naar de gebreken en het gesprek en geef hem x aantal weken om alles in orde te brengen. Vermeld ook dat je het ontbrekende stuk van de betaling zal voldoen als alles in orde is.

Hopelijk voor jouw is dat laatste stuk van de betaling groot genoeg om hem 'in gang' te krijgen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hemelwaterregels zijn vaak te streng: architect Sara De Boodt legt uit waarom en geeft tips

Hemelwaterregels zijn vaak te streng: architect Sara De Boodt legt uit waarom en geeft tips

Architect Sara De Boodt deelt enkele cases die aantonen dat de hemelwaterverordening vaak te streng is en geeft praktische tips voor verbouwers.

Lees meer

Maak je huurwoning aantrekkelijker met deze tips voor een snelle make-over

Maak je huurwoning aantrekkelijker met deze tips voor een snelle make-over

Hoe zorg je ervoor dat jouw woning of appartement aantrekkelijk blijft voor huurders? Met deze aanpassingen verbeter je de leefbaarheid en duurzaamheid.

Lees meer

Bouwunie wil renovatieplicht verlengen naar 15 jaar

Bouwunie wil renovatieplicht verlengen naar 15 jaar

Bouwunie wil de renovatieplicht verlengen tot 15 jaar. Dat biedt verbouwers meer tijd en financiële ruimte om een energiezuinige woning te realiseren.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag