Verandering aanbrengen gemeenschappelijke buitenmuur.

4

Verandering aanbrengen gemeenschappelijke buitenmuur.

Eigenaar Tom2
Eigenaar Tom2
#Regelgeving · 2 jaren geleden

In ons nieuwbouwproject appartementen is er één eigenaar dewelke de buitenmuur doorboord heeft voor het aanbrengen van een uitlaat pelletkachel.(schouwbuis 1meter)

Probleem is dat ik nu met regelmaat stankhinder hiervan heb in mijn woning.

Ik zou deze buis graag zien verdwijnen. Kan ik dit eisen? 

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Buis mag niet uitkomen op uw domein 

En op z'n eigen domein zijn er ook voorschriften waar hij aan moet voldoen 

0
Nick 61
Nick 61
222 1633 Andere professioneel
2 jaren geleden

Post een wat foto's van de situatie

0
Kris M
Kris M
594 3498 Andere particulier
2 jaren geleden

Stuur je buur een AS met kopie per gewone brief om de buis weg te halen (of minimaal te verhogen tot boven de daklijn)

Buur mocht dit hoedanook niet doen zonder akkoord van de VME

Gaat hij hier niet op in dan vrederechter.

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
2 jaren geleden

Mocht de buur negatief reageren op je schrijven, is er ook de optie; om het gat in de muur te herstellen. Niet netjes, maar dan ligt de bal bij hem

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dalen de registratierechten op bouwgrond ook naar 2%?

Dalen de registratierechten op bouwgrond ook naar 2%?

Ontdek waarom de bouwfederatie de registratierechten op bouwgrond in Vlaanderen wil verlagen. Hierdoor zou je als bouwer duizenden euro’s besparen.

Lees meer

Mijn VerbouwLening niet meer populair onder verbouwers: “Slechts 3.780 aanvragen in 2024”

Mijn VerbouwLening niet meer populair onder verbouwers: “Slechts 3.780 aanvragen in 2024”

Ontdek waarom Mijn VerbouwLening aan populariteit verliest en welke plannen minister Depraetere heeft om het aantal renovaties op te krikken.

Lees meer

Bouwovertreding: moet je altijd afbreken en hoe hoog is de boete?

Bouwovertreding: moet je altijd afbreken en hoe hoog is de boete?

Wat als je een bouwovertreding begaat? Krijg je dan een straf of een boete? En moet je altijd overgaan tot afbraak? Advocaat Chris Schijns legt uit.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag