Aan Charel,
Vriendelijk dank voor uw antwoord.
Ja ik ben geen aannemer in de bouw en ik ken daar dus niets of weinig van.
Mijn dochter is beter ingelicht dan ik,komt ook meer in contact met andere mensen die haar dan misschien ook beter kunnen inlichten, terwijl ik alles van het internet moet opzoeken.
Infeite is na het binnenspouwblad de dikte van de isolatieplaat de opvuller van de spouwruimte en de crépi de plaatsvervanger van de gevelsteen.
Maar ik begrijp niet dat onze architect zei en dat zie ik ook op het grondplan van de uitbreiding dat de buitenmaat 40cm bedraagt.
Dus snelbouw 14 cm breed, isolatie 14 cm breed, gevelsteen 8 cm breed en crépi 4 cm breed.
Ondanks dat mijn dochter reeds verschillende keren had gezegd toen de architect op de afspraak was dat ze crépi wilde op de gevels van de nieuwe uitbouw, sprak hij geen enkele keer over isolatie platen zoals EPS waar crépi kan worden op bepleisterd.
Ik had nochthans alles uitgetekend zodat hij goed kon zien dat ik een kolom voor de snelbouw voor de binnenmuur had getekend van 14 cm breed, dan een kolom voor de 14 cm isolatie en dan een kolom voor de gevelsteen van 8 cm en dan een strook van 4 cm voor de crépi.
Hij zei geen enkele keer dat we ook isolatieplaten zoals EPS konden nemen waarop de crépi kan worden aangebracht.
Want om aan de buitenmaat van 40 cm te voldoen die hij heeft getekend op het plan moet de volgende voorstelling gebeuren.
Binnenspouwblad 14 cm snelbouw breed, dan blijft er nog een ruimte van 26 cm breed die moet worden aangehouden volgens de buitenmaat van 40 cm die hij heeft getekend.
Die moet dan opgevuld worden met een EPS isolatie plaat van minstens 22 cm dikte om de isolatie (rotswol of glasvezel)van 14 cm breed en de gevelsteen 8 cm te vervangen,en daarna de crépi op de EPS plaat van 22 cm à 4cm dikte.
Ik zal de architect eens vragen wat hij daarvan vindt.
grtz,
gilberto