3

Type aardlekautomaat

Bikertje
Bikertje
#Elektriciteit · 2 jaren geleden

Dag allemaal even een vraagje.

Weet iemand welk type aardlekautomaten dit zouden zijn.

Hager type A ?? Staat er niet op vermeld.

ik moet er 2 nieuwe aankopen 1 van 300ma ter vervanging en 1 van 30ma om bij te plaatsen.

Ik ga op de twee 30ma al mijn groepen aansluiten natte en droge.

dit mag toch volgens de Arei met een max van 8 groepen per 30ma aardlekautomaat.

mijn vaste groepen fornuis , microgolf , oven blijven op de 300ma aardlekschakelaar.

maakt het ook niet uit bij een aardlekschakelaar waar je aansluit onder of boven.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/88568/img0818.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=aef80ed1bccfb455e5c809f1805733c3

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Dat is geen aardlekautomaat maar een aardlekschakelaar 

Links: 63A, 300mA, type A, 3kA 
Rechts: 63A, 30mA, type A, 3kA

Waarom moet je die aankopen, wat is er mis met die twee? 

0
Bikertje
Bikertje
0 9 Andere particulier
2 jaren geleden

Beste

De 300ma heeft liggen vonken brandgevaar omdat vijsje is stuk gedraaid en niet goed kan vast gezet worden

De 30ma ik ok daar ga ik mij nog een van bij kopen om alle groepen op te kunnen aansluiten tot max 8groepen op een 30ma

Zo ben ik dan comform volgens de nieuwe area en voor de keuring zonnepanelen, thuisbatterij en uitbreiding kast

Bedankt voor de info type staat er niet op daarmee de vraag

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Het symbool rechts van de rode verklikker betekent type A. 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/88598/img0989.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=773559cec89e245d3b581bf14ec3c2f4
Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Slim besparen met de zon: zo verbruiken je wasmachine, droogkast en vaatwasser minder stroom

Slim besparen met de zon: zo verbruiken je wasmachine, droogkast en vaatwasser minder stroom

Verbruik minder stroom met je vaatwasser, wasmachine en droogkast. Ontdek slimme tips, ideaal voor de lente en bij gebruik van zonnepanelen.

Lees meer

Elektrische installatie in huis: tips, kosten en verplichte keuring

Elektrische installatie in huis: tips, kosten en verplichte keuring

Ontdek alles over de elektrische installatie: onderdelen, kosten, keuring en veiligheidstips. Zorg voor een veilige en efficiënte stroomvoorziening.

Lees meer

Een elektriciteitsplan is onmisbaar voor elke elektrische installatie: hier moet je op letten

Een elektriciteitsplan is onmisbaar voor elke elektrische installatie: hier moet je op letten

Ontdek waarom een elektriciteitsplan cruciaal is voor elke elektrische installatie en leer de belangrijkste stappen om er zelf één op te stellen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag