Aan Feter,
Vriendelijk bedankt voor uw antwoord.
Daar zit veel waarheid in wat u schrijft.
Ik heb ook nog een ander vraagje.
Onlangs is een installateur voor verwarminginstallaties geweest en die zei dat voor de nieuwe living van 24 m² die wordt gebouwd, een lucht/water warmtepomp niet kan wegens een te groot vermogen van de warmtepomp.
Een gasketeltje is een goede keuze .Voor het verwarmen van de living van 24 m² zal er een vloerverwarming of radiatoren met lage druk worden geïnstalleerd.
Laatstleden kwam onze architect naar ons en die vertelde dat hij een nieuw klein huis laat bouwen en voor de verwarming een gascondenstieketeltje zal aanschaffen.
Hij was zeer enthousiast over het kleine gascondensatieketeltje omdat in zijn huidige woning de gasketel veel groter is.
Maar.... ik vraag me het volgende af:
De installateur die bij ons is geweest en een offerte zal opmaken sprak over een gasketeltje.
Omdat een lucht/water warmtepomp een te groot vermogen heeft voor een living van 24m².
Dus begon hij over een gasketeltje voor de living van 24m².
Wordt met dit gasketeltje exact een gasketeltje bedoeld dat een vermogen heeft dat berekend is op een ruimte van 24m²?
Of is dit hetzelfde gascondensatieketeltje dat de architect zal kopen voor zijn kleine nieuwe huis dat hij laat bouwen?
Want zowel er geen warmtepompen zijn met een aangepast vermogen voor de nieuwe living van 24m², denk ik dat er ook geen gascondensatieketels zijn met een vermogen aangepast aan een ruimte van 24m².
Graag uw inzicht hierover.
grtz,
gilberto