Probleem epb attest bijj aankoop bestaande woning

3

Probleem epb attest bijj aankoop bestaande woning

Epb ontbreekt
Epb ontbreekt
#Regelgeving · 2 jaren geleden

Wij zijn de kopers.

EPB ontbreekt..

Woning ca 5 jaar oud..

Compromis getekend.

Geen pid van betekenis. Epb ontbreekt

Akte moet nog verleden worden maar we weten nu al dat het pid en dus vooral het epb er niet aankomt. Voorschot 10 % al betaald.

In het compromis is door de verkoper verklaard dat er een epb bestaat.

Moet die verkoop nog doorgaan ? Kunnen we

hier nog van af en ons voorschot terug krijgen ?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3495 Andere particulier
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Verkoper moet EPB leveren. Als hij het kwijt is moet hij een nieuw laten opstellen.  Als het epb er niet is bij de akte laat je de notaris 1000€ of zo blokkeren om t op te stellen.  Lijkt me geen reden om de koop te proberen ontbinden.   Epb is eigenlijk een zo goed als "waardeloos" vodje papier : wat telt is het effectieve energieverbruik voor verwarming.

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 81 Andere professioneel
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Volledig akkoord met KRis M. Jouw notaris moet hier achter zitten. Hij kan geen akte laten verlijden zonder een EPB en de verkoper dient dit te betalen. Als hij het niet meer vindt, kan hij ook gewoon de expert die het opstelde mailen en vragen voor een dubbel. Dat kost dan zelfs geen geld.

Maar ga hiervoor jouw aankoop niet annuleren. Dat is het allemaal niet waard.

0
Epb ontbreekt
Epb ontbreekt
0 1 Andere particulier
2 jaren geleden

Bedankt voor de tip !!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Ontdek welke doe-het-zelf premies je als klusser kan aanvragen en bespaar zo op je verbouwkosten.

Lees meer

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

De regering hervormt de Mijn VerbouwPremie. Vanaf 1 juli 2025 komt er meer steun voor lage inkomens, hogere inkomens ontvangen minder premie.

Lees meer

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag