gevolgen van verwijderen asbesthoudend onderdak?

1

gevolgen van verwijderen asbesthoudend onderdak?

de onwetende opdrachtgever
#Dak · 2 jaren geleden

Binnenkort, althans dat hoop ik, wordt mijn dak gerenoveerd. Het gaat om een hellend dak met 4 veluxen en het huidige onderdak bestaat uit hechtgebonden asbestplaten. Die laatste zullen door de dakwerker verwijderd worden.

Nu ben ik mij pas gaan inlezen na het goedkeuren van deze opdracht. Vervolgens ben ik me grote zorgen beginnen maken over de mogelijke effecten van het verwijderen van het onderdak dat asbest bevat. 

Ik vraag me bijvoorbeeld af of bij de verwijdering van het onderdak geen gevaar is dat er zich asbestvezels verspreiden doorheen het hele huis. De veluxen moeten er immers ook even uit, om er daarna terug ingeplaatst te worden. Onder het dak zit een gerenoveerde zolder, waarop geleefd wordt, en van waaruit ook een brede open trap vertrekt die uitgeeft op het gehele huis.  

Mogelijk (hopelijk) overdrijf ik de gevolgen. Maar ik wil ook niemand in gevaar brengen. Is er iemand die het in het juiste perspectief kan plaatsen? Ikzelf heb totaal geen ervaring en weet enkel wat ik her en der lees. 

Alvast bedankt!

Alle reacties

0
pabloffan304
pabloffan304
1 3 Andere professioneel
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Hoi, 

Lastige keuze. Vooral omdat je jezelf hebt ingelezen en hierdoor ga je jezelf al helemaal gek maken over de negatieve gevolgen die waarschijnlijk nooit gebeuren zullen. Het is altijd slim om voorzorgsmaatregelen nemen, deuren dichthouden, desnoods mondkapje dragen om microvezels uit de luchtwegen te halen. Als een partij dit net aanpakt hoef je hier allemaal niet bang voor te zijn. Je kunt altijd een partij gratis komen laten kijken. Heb ik destijds ook gedaan om zeker te weten dat ik mij en mijn vrouw niet in gevaar bracht op wat voor manier dan ook. Als je zekerheid wilt boven de gevolgen zou ik zeker niet twijfelen. https://betrouwbaardakwerk.nl/ heeft mij hier zorgen ontnomen, maar elke partij kan dit voor je doen. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Geef je woning karakter met een mansardedak en geniet van meer ruimte, stijl en comfort onder je dak.

Lees meer

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

Deze nieuwe dakpannen met zonnepanelen bedekken je dak én wekken stroom op. Dankzij de half-cuttechnologie brengen deze zonnepanelen nog meer op.

Lees meer

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Leer asbest in je dak herkennen, ontdek de risico’s en kosten en vind veilige oplossingen voor vervanging of verwijdering.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag