1

Wie wordt er eigenaar van het reclamebord?

Georges001
Georges001
#Regelgeving · 2 jaren geleden

Het gaat hier om een appartementsblok met 3 appartementen, bijgevolg 3 eigenaars. Vroeger was er op het gelijkvloers een restaurant en zij hebben een groot reclamebord op de gevel laten plaatsen. Het restaurant is failliet gegaan en ze zijn met de noorderzon verdwenen. Het reclamebord hebben ze laten hangen. Het gelijkvloers is nu verkocht en heeft een nieuwe eigenaar... nu is de vraag... Wie dient de kosten voor het verwijderen van het bord op zich te nemen? Het bord staat wel nergens vermeld in de akte.

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Als die nieuwe firma dat bord niet gechocht heeft is dat uiteraard niet hun bezit en hoeven zij dit uiteraard ook niet te verwijderen. 

Diie muur is normaliter een gemeen deel (staat in basisakte)l en m.i. moet op de AV gestemd worden of dit bord weg moet of niet en als effectief de beslissing wordt genomen om dit te verwijderen moeten jullie gezamelijk de kosten dragen. 

Heb je al eens met de nieuwe koper gesproken om de kosten (deels) op hun te nemen?

In principe zit dat bord nog in de activa van dat bedrijf en moet dat door de curator verkocht worden. Denk echter niet dat die zich daar druk om gaat maken. Heb je die al eens gebeld om dat weg te halen? 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe herken je asbest in huis? En hoe verwijder je het? "Van 1 asbestvezel in je longen kan je al ziek worden"

Hoe herken je asbest in huis? En hoe verwijder je het? "Van 1 asbestvezel in je longen kan je al ziek worden"

Dateert jouw woning van voor 2001? Dan is de kans groot dat er asbest in zit. Maar hoe weet je dat zeker? En mag je het verwijderen? OVAM weet raad.

Lees meer

Minister Jambon voorziet een tussenoplossing voor btw op sloop en heropbouw

Minister Jambon voorziet een tussenoplossing voor btw op sloop en heropbouw

Minister Jambon voorziet een oplossing voor btw op sloop en heropbouw. Geen tijdelijke btw-verhoging, maar een administratieve tolerantie van 6%.

Lees meer

Goedkoper verbouwen: rentevoet Mijn VerbouwLening daalt eindelijk weer

Goedkoper verbouwen: rentevoet Mijn VerbouwLening daalt eindelijk weer

De rente op Mijn VerbouwLening daalt fors. Minister Depraetere is blij: “Renoveren is weer wat betaalbaarder.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag