6

Alle reacties

0
mbbs1024
mbbs1024
14 180 Andere particulier
2 jaren geleden

Mogelijk is er ergens in de installatie een luchtbel waardoor het water niet meer in die radiator kan.

Heb je alles al ontlucht, en na ontluchting, na een tijd nogmaals ontluchten ?
Als het mogelijk is, de snelheid van de pomp verhogen om de circulatie te verhogen.

Andere mogelijkheden:
- onderaan radiatoren is er meestal een kraantje dat je met een sleutel kan open of dichtzetten, zodat een radiator kan afgekoppeld worden zonder de rest van de installatie te verstoren, mogelijk staat dit nog dicht.

- of tijdens de werken is er een verstopping ontstaan, een prop roest of vuil dat ergens bij elkaar geslibt is bij het aflaten of terug opsteken van het water.

0
Rogerine
Rogerine
0 3 Andere particulier
2 jaren geleden

Hartelijk dank voor je snelle antwoord.  

Ik heb meermaals lucht afgelaten, nu is het enkel nog water dat er uit komt. 

Kraantje onderaan staat open.  

Die eventuele verstopping, daar heb ik geen idee van . 

De buizen (heen en retour) die vanaf de cv ketel komen, lopen wel volledig rond een deur, 2 meter naar boven, 1 meter opzij en terug 2 meter naar beneden. Ik weet dat dit geen prima opstelling is maar ik kon niet anders. 

Nogmaals dank

0
Nick 61
Nick 61
222 1629 Andere professioneel
2 jaren geleden

Indien je buizen zo geplaatst zijn zonder dat je op de hoogste punten kan ontluchten zal je de radiator niet warm krijgen, helaas. Voorzie op zowel de bovenste buis alsook de onderste buis een T stuk waar je kan ontluchten.

0
Rogerine
Rogerine
0 3 Andere particulier
2 jaren geleden

Dank u voor uw reactie.  

Ik ga de nodige maatregelen voorzien 'Nick_61'. 

0
Nick 61
Nick 61
222 1629 Andere professioneel
2 jaren geleden

Let wel dat je de beide T stukken boven de deur plaatst, hé op het hoogste punt.

0
Rogerine
Rogerine
0 3 Andere particulier
2 jaren geleden

Ja dat lijkt me idd aangewezen. Bedankt. 

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen
Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe je huis afkoelen via je verwarming? Dit zijn de opties

Hoe je huis afkoelen via je verwarming? Dit zijn de opties

De temperatuur in huis onder controle houden op warme dagen? Ontdek hoe je je huis kan afkoelen via je verwarming.

Lees meer

Hitte doet Vlamingen airco kopen, terwijl Walen vocht bestrijden

Hitte doet Vlamingen airco kopen, terwijl Walen vocht bestrijden

Ontdek waarom Vlamingen massaal kiezen voor airco en energiezuinig wonen, terwijl Walen focussen op vochtbestrijding en gevelproblemen.

Lees meer

Ruzie over de thermostaat? 1 op 4 Belgen worstelt met de ideale temperatuur in huis

Ruzie over de thermostaat? 1 op 4 Belgen worstelt met de ideale temperatuur in huis

Ruzie om de thermostaat? 1 op 4 Belgen botst over de ideale temperatuur in huis, terwijl 3 op de 10 klagen dat het te lang duurt om op te warmen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag