6

Alle reacties

0
Ivanov
Ivanov
3 76 Verbouwer
2 jaren geleden

Sneller opwarmen van de ruimte: klopt!
Minder verbruik: lijkt me vergezocht; Dit heeft misschien te maken met het feit dat de verwachte temperatuur iets lager wordt ingesteld omdat het aanvoelen er is dat de ruimte sneller warm wordt... ?!

Men geeft naar ik begrijp 10 jaar garantie. Dat mag ook wel voor zo'n kleinood waarvan de productieprijs niet echt hoog lijkt te zijn, maar de verkoopprijs anderzijds wel behoorlijk is. 

Online beetje zoeken om de goedkoopste te vinden. Worden per drie, twee of eentje afzonderlijk verkocht. De prijs voor drie is soms in vergelijking erg gunstig ook al gebruik je ze elk afzonderlijk. In dat geval is het wel nodig om extra voedingen aan te kopen.

Pluspunt is het absoluut minimale geluidsniveau. Als je er niet bewust op let hoor je het niet. Iemand die het niet weet, zal het m.i. niet horen draaien.

Gewoon eentje kopen en uitproberen zou ik zeggen...

0
HandigeBart
HandigeBart
0 14 Verbouwer
2 jaren geleden

Heb je dit zelf al geprobeerd ?

0
MBy63-savinglover
MBy63-savinglover
0 4 Andere particulier
2 jaren geleden

Ze zijn inderdaad quasi niet te horen. Maar hebben wel een voelbaar effect omdat je de convectie eigenlijk versterkt en forceert. Het besparen heb ik niet meetbaar gemerkt. Dat kan wel haalbaar zijn als je de thermostaat wat minder hoog zet.  Wat kan omdat je comfort warmte verbeterd is door die convectie. Met lagere thermostaat gaat die ook minder opspringen omdat de toestelletjes de warme lucht sneller verdelen tot zelfs bij de thermostaat.   In de opgegeven 10-20% besparing geloof ik niet en heb ik niet gemerkt in mijn eerste winter. Bij mijn schoonmoeder heb ik ze ook gezet en die vond het voelbaar beter dan zonder waardoor ze de thermostaat een graadje lager kon zetten 

0
Ivanov
Ivanov
3 76 Verbouwer
2 jaren geleden

Heb je dit zelf al geprobeerd ?

Ja zeker, ik gebruik het onder vijf radiatoren in vijf verschillende kamers.

0
nivaOne
nivaOne
28 393 Andere professioneel
2 jaren geleden

Deze verdelen niet alleen de warmte op een andere manier,  maar ook het stof dat in de lucht hangt. Iets om ook eens over na te denken.

Zoals gemeld eerder, probeer er eens ene.

En laat het ons weten !! 

0
MBy63-savinglover
MBy63-savinglover
0 4 Andere particulier
2 jaren geleden

inderdaad een goede tip. voor je ze onderaan je ragiator hangt, best even het stof tussen verwarmingselementen weghalen, ander blaast he toestelletje het rond. trouwens dat stof zou de circulatie en dus het rendement verminderen.

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Accumulatieverwarming uitgelegd: werking, prijs en toekomst

Accumulatieverwarming uitgelegd: werking, prijs en toekomst

Accumulatieverwarming: hoe werkt het, wat zijn de kosten en welke duurzame alternatieven zijn er? Kom erachter in ons uitgebreide artikel.

Lees meer

Verwarmen met lagetemperatuurradiatoren: slim en comfortabel!

Verwarmen met lagetemperatuurradiatoren: slim en comfortabel!

Ontdek hoe lagetemperatuurradiatoren energie besparen en comfort bieden in combinatie met duurzame verwarmingssystemen.

Lees meer

Wat is de meest ideale temperatuur voor vloerverwarming?

Wat is de meest ideale temperatuur voor vloerverwarming?

Wat is de ideale temperatuur voor vloerverwarming? Hoe snel is vloerverwarming op temperatuur? En wat met de temperatuur ‘s nachts of als je weg bent?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag