Wie betaald de schilderwerken in het appartement?
De helft van de eigenaars ligt in procedure met de bouwheer. En nu moeten we de algemene delen zelf op eigen kosten schilderen. Kan dat ?
Wie betaald de schilderwerken in het appartement?
De helft van de eigenaars ligt in procedure met de bouwheer. En nu moeten we de algemene delen zelf op eigen kosten schilderen. Kan dat ?
Wat staat er in het lastenboek? Is er reeds een voorlopige oplevering geweest (met oplijsting van de nog uit te voeren werken?).
De eigenaars kunnen de bouwheer altijd via aangetekend schrijven met ontvangskaart in gebreke stellen en eisen om binnen een termijn van bv. 2 maanden de gebreken te verhelpen.
Indien na deze termijn de werken niet werden uitgevoerd kan u best een advocaat contacteren en de zaak voor de rechtbank brengen.
Hallo Neen er staat inderdaad niets van in het lastenboek. Er is inderdaad een voorlopige oplevering geweest maar de bouwheer heeft met een stylo geschreven onder voorbehoud verven (nakijken in lastenboek) maar ondertussen is dit document van voorlopige oplevering wel al ondertekend geweest geweest door drie partijen. De syndicus, de aannemer en de architect. Dus ik denk dat haar geschreven opmerking na het ondertekenen van de drie partijen wel te laat is . Hoop ik toch .
Bedankt voor uw reactie
Grts Johan
Neen er staat inderdaad niets van in het lastenboek. Er is inderdaad een voorlopige oplevering geweest maar de bouwheer heeft met een stylo geschreven onder voorbehoud verven (nakijken in lastenboek)
Da's dan pech voor jullie. Een projectontwikkelaar hoeft uiteraard enkel datgene te leveren wat is overeengekomen, werkt nu eenmaal in 2 richtingen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Vanaf 2025 kunnen zonnepaneeleigenaars de digitale meter niet langer weigeren. De uitstelperiode is dan afgelopen.
Lees meer
Energie 2025: stijgende elektriciteitsfacturen, plug&play zonnepanelen toegestaan, nieuws over de digitale meter en af van het gas.
Lees meer
Minder registratierechten betalen door buitenlandse eigendommen te verzwijgen? Minister Weyts eist strengere controles.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen