3

1 engie contract op 2 adressen?

DirkH
DirkH
#Elektriciteit · 2 jaren geleden

Familie heeft een engie contract tot einde 2024 aan de condities van einde 2021. Ze zijn aan het bouwen en moeten voor daar dus ook een contract afsluiten. Moet dat een nieuw contract zijn, of kan dat op hetzelfde als het lopende? Of kan dat op de werfkast blijven lopen tot de verhuis? Dat lijkt me niet zo praktisch. Engie bereiken is een ramp, telefonisch lukt niet.

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Is uiteraard een nieuw contract. Je kan wel proberen om bij Engie dezelfde voorwaarden te krijgen, maar of dat gaat lukken is een andere vraag. 

Zoals je zelf al zei. Voor het internettijdperk hadden die nutsbedrijven dienstverlening, nu gebeurt alle administratie door jezelf online en komt er bij het nutsbedrijf nauwelijks nog administratief personeel aan te pas. Hebben we als klant trouwens zelf veroorzaakt, niemand wil nog betalen voor dienstverlening, ook logisch dat je dat dan ook niet meer hoeft te verwachten. 

0
Ivanov
Ivanov
3 74 Verbouwer
2 jaren geleden

Dit contract kan m.i. onder de noemer 'verhuis' worden meegenomen. Zelfs als de familie in de woonplaats die ze gaan verlaten nog een tijd elektriciteit nodig hebben terwijl ze voor de nieuwe woning ook (een tijd gelijklopend)  energie afnemen.

Gelijkaardige situatie in mijn geval enkele jaren geleden: Nieuwe woning was reeds ter beschikking terwijl contract in huurwoning nog (beperkte tijd) liep. Ik heb bij mijn leverancier wel even bevestiging gevraagd via de klantendienst.

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden

Is uiteraard een nieuw contract. Je kan wel proberen om bij Engie dezelfde voorwaarden te krijgen, maar of dat gaat lukken is een andere vraag. 

Zoals je zelf al zei. Voor het internettijdperk hadden die nutsbedrijven dienstverlening, nu gebeurt alle administratie door jezelf online en komt er bij het nutsbedrijf nauwelijks nog administratief personeel aan te pas. Hebben we als klant trouwens zelf veroorzaakt, niemand wil nog betalen voor dienstverlening, ook logisch dat je dat dan ook niet meer hoeft te verwachten. 

Zo zou ik het nu ook niet stellen. Toen hetzelfde ons is overkomen met de banken stelde ik de vraag. Ja voor "bijkomende dienstverlening ga je moeten bijbetalen. Maar ik informeerde naar herstel van de oude zelfde dienstverlening niet voor "bijkomende". Bankfilialen? Blijkbaar sluiten ze die om de haverklap. De 2 laatste hier uit mijn buurt omdat ze zich richten op "private banking". Helaas behoor ik niet tot de rijkeluismeute die hier sinds 2/3 decennia het dorp aan he t opkopen zijn. Dat niemand dus nog wil betalen voor dienstverlening is beetje kort door de bocht. Een heel groot deel van de bevolking wil dat wel want helaas zelfs via de "afstands dienstverlening bakken ze er ook niet veel van en niemand heeft gevraagd of moest minder betalen omdat die er niet meer was. He tis gewoon besparing van de banken. Idem dito met Electrabel en consoorten want ze zijn bijna allemaal ziek in het zelfde bedje. En een nieuw aan de zelfde prijs voor dezelfde nog gecontrateerde partij ? Vergeet het. Iemand uit mijn omgeving had een contract van voor de crisis dat nog liep tot eind dit jaar of volgend jaar ik wee t het niet meer. Komt terecht in de situatie van verhoogde tegemoedkoming. Nog geen 2 weken later probeerde Electrabel door gefoefel die mens een nieuw contract op te dringen. Prijzen verhoogde tegemoedkoming waren hoger dan zijn lopende contract. Dat noem ik dus euhh  nee ik ga zwijgen 

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is het verbruik van een warmtepomp? Bespaar met deze tips

Wat is het verbruik van een warmtepomp? Bespaar met deze tips

Welke factoren beïnvloeden het verbruik van een warmtepomp, hoe bereken je het, wat kost het en hoe kan je besparen? Wij zochten het voor je uit.

Lees meer

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Wil je een laadpaal installeren? Dan zit je ongetwijfeld met vragen: waar plaats je die laadpaal thuis, hoeveel kost het en hoe laad je efficient?

Lees meer

Met deze ingrepen bespaar je snel op je energiefactuur

Met deze ingrepen bespaar je snel op je energiefactuur

Je energiefactuur op korte termijn doen dalen, hoeft niet noodzakelijk veel moeite te kosten. Met kleine ingrepen kan je op jaarbasis al heel wat besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag