5

1woonst wordt 2woonst

Florentina
Florentina
#Regelgeving · 2 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

We gaan onze woning mits verbouwingen en waarschijnlijk een stukje nieuwbouw ombouwen tot een 2woonst. Onze dochter en partner gaan hier wonen. De garage en tuin zouden gemeenschappelijk zijn. Het kadastraal inkomen zal uiteraard aangepast worden. Maar kan het ook dat belastingtechnisch gezien deze plannen voor veranderingen zullen zorgen?

1
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Dus dat heb je op papier? Want 'navragen' bij gemeentes kan voor heel wat verassingen zorgen.

Het eerste wat je zal moeten doen, is naar het gemeentehuis stappen om inlichtingen op te vragen. Vervolgens heb je een omgevingsvergunning nodig die je moet aanvragen. Vraag raad bij je gemeente, want sommige gemeentes stellen eisen bij dergelijke wijziging.

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
2 jaren geleden

Sommige gemeentes laten dit niet toe, heb je dat al nagevraagd?

0
Florentina
Florentina
1 19 Andere particulier
2 jaren geleden

Zijn enkele jaren geleden dit al gaan vragen en dit was geen probleem. Dus dat is in orde. 

0
Patrico
Patrico
2 jaren geleden

Dus dat heb je op papier? Want 'navragen' bij gemeentes kan voor heel wat verassingen zorgen.

Het eerste wat je zal moeten doen, is naar het gemeentehuis stappen om inlichtingen op te vragen. Vervolgens heb je een omgevingsvergunning nodig die je moet aanvragen. Vraag raad bij je gemeente, want sommige gemeentes stellen eisen bij dergelijke wijziging.

0
Florentina
Florentina
1 19 Andere particulier
2 jaren geleden

Ok. Dat gaan we dan zo vlug mogelijk regelen. Bedankt voor je antwoord ! 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

In jaren kan er veel veranderen, en een bouwaanvraag zal de gemeente misschien wel eisen. 
En 30 dagen wachten met je gele plakkaat op je raam. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Kopers verzwijgen buitenlandse eigendom om minder registratierechten te betalen

Kopers verzwijgen buitenlandse eigendom om minder registratierechten te betalen

Minder registratierechten betalen door buitenlandse eigendommen te verzwijgen? Minister Weyts eist strengere controles.

Lees meer

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Energie 2025: stijgende elektriciteitsfacturen, plug&play zonnepanelen toegestaan, nieuws over de digitale meter en af van het gas.

Lees meer

Zonnepaneeleigenaars mogen vanaf 2025 digitale meter niet meer weigeren

Zonnepaneeleigenaars mogen vanaf 2025 digitale meter niet meer weigeren

Vanaf 2025 kunnen zonnepaneeleigenaars de digitale meter niet langer weigeren. De uitstelperiode is dan afgelopen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag