4

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

Hoe zouden ze daar ooit kunnen achterkomen?

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

Hoe zouden ze daar ooit kunnen achterkomen?

Via asbestattesten. Nooit afgevraagd waarom die de afmetingen van de woning opmeet en het attest maar 10 jaar geldig is. Dit is een verdoken inventarisering. 

Los van de vraag of die spliting nu invloed heeft of niet. 

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 80 Andere professioneel
2 jaren geleden

Nee, de indeling van je huis heeft volgens mij geen invloed op het KI, maar ik ben uiteraard geen ambtenaar. Los daarvan kan ik als makelaar wel zeggen dat een slaapkamer van 4 m² voor mij, en voor vele bezoekers van woningen, geen slaapkamer is, maar een berging. Het is dus zeker geen meerwaarde voor uw woning, integendeel. Ik zou dus die binnenmuur "verwijderbaar" maken, bvb in gyproc, zodat bij een eventuele latere verkoop, die makkelijk terug te verwijderen is. Het is maar een tip.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Als ik me niet vergis, zou het moeten opzoekenn in de bouwcodex, maar geen tijd kan een ruimte van 4m² niet voldoen aan de norm voor slaapkamer. Dacht dat je minstens 6 moest hebben

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is het verschil tussen een compromis en wederzijdse (ver)koopbelofte?

Wat is het verschil tussen een compromis en wederzijdse (ver)koopbelofte?

Wanneer kies je voor een compromis of voor een wederzijdse koopbelofte? Twee documenten met hetzelfde doel, maar waar zitten de verschillen?

Lees meer

Een huurcontract tekenen en opzeggen: dit zijn je opties

Een huurcontract tekenen en opzeggen: dit zijn je opties

Er zijn verschillende soorten huurcontracten die je kan afsluiten. Wat houdt zo'n contract in? En hoe kan je een huurcontract stopzeggen? Een overzicht.

Lees meer

Maak je huurwoning aantrekkelijker met deze tips voor een snelle make-over

Maak je huurwoning aantrekkelijker met deze tips voor een snelle make-over

Hoe zorg je ervoor dat jouw woning of appartement aantrekkelijk blijft voor huurders? Met deze aanpassingen verbeter je de leefbaarheid en duurzaamheid.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag