6

ambisense (vaillant vr50) thermostaatkoppen

phill77
phill77
#Verwarming & koeling · 1 jaar geleden

beste,

ik heb mijn gewone thermostaatkoppen vervangen door smart thermostaatkoppen van het merk vaillant (vr50).ik heb de koppen goed kunnen configureren met de senso app. echter heb ik nu een probleem met de correcte werking van de koppen.. de koppen sluiten en openen correct bij tijdgestuurde programmatie...dus bijvoorbeeld ze staan geprogrammeerd van 18.00h tot 22.00h...dan openen ze wel degelijk om 18.00h en sluiten ze om 22.00h,maar ze luisteren niet correct naar de ingestelde temperatuur...als ze de ingestelde temperatuur bereiken blijven ze steeds open en is er nog steeds warmwater circulatie door de radiatoren. ze sluiten enkel als de ingestelde uitvaltijd bereiken...kunnen jullie mij daar bij helpen wat het probleem zou kunnen zijn? instellingen in de wandthermostaat? ik hoor het graag per kerende...alvast bedankt!!mvgphilippe

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
1 jaar geleden

Hoe zijn ze geplaatst? Horizontaal of verticaal?

0
phill77
phill77
0 7 Verbouwer
1 jaar geleden

Beste, 

Ik heb deze gewoon in de plaats van mijn oude koppen geplaatst.... deze stonden ook horizontaal.... zoals reeds vermeld openen en sluiten ze wel correct op hun ingesteld tijdschema,maar ze sluiten niet op de ingestelde temperatuur als die bereikt is... 

mvg

0
EDH
EDH
0 1 Andere particulier
1 jaar geleden

Hebt u al een oplossing gevonden ?

Ik heb ook AmbiSense knoppen geïnstalleerd, horizontaal.

Verschillende zones met de app ingesteld.

Maar ik krijg het toch niet echt goed aan het werk.

Woonkamer, waarin ook de systeemthermostaat hangt, heeft 3 radiatoren met elk een Ambisense.

Kranen woonkamer tonen 21 graden.

Bureau heeft ook een radiator met AmbiSense.

Badkamer twee radiatoren met AmbiSense.

Bedoeling is dat ik het in de woonkamer op bijvoorbeeld 21 graden, dus relatief koel kan houden, terwijl ik het in de de badkamer en bureau veel warmer wil.

Echter dat lukt precies niet.

Op de vaste Vaillant systeemthermostaat in de woonkamer staat bij instellingen enkel één zone.

Maw de systeemthermostaat toont niet de verschillende zones die ik in de app zie. Is dat normaal ?

Voor die ene zone kan in manueel, of tijdgestuurd, of uit kiezen.

Als ik met de app en de AmbiSense kranen werk moet die zone op de systeemthermostaat dan op manueel, tijdsgestuurd, of uit staan, of maakt dat niet uit ?

Als het op manueel stond en ik zet de AmbiSense van het bureau op 26 graden, dan toont het display van de systeemthermostaat in de woonkamer "gewenste temperatuur: 26 graden" ? Is dat normaal ? Bij die stand wordt het ook snikheet in de woonkamer. Alhoewel de AmbiSense kranen in de woonkamer allen 21 graden aanduiden, zijn de radiatoren héél warm ?

Alle advies welkom.

Mvg

0
phill77
phill77
0 7 Verbouwer
1 jaar geleden

beste,

ik heb exact hetzelfde probleem. ik heb klantendienst van vaillant gecontacteerd,maar ik kreeg de raad mijn offset temperatuur aan te passen....ik heb gezegd dat het niks te maken had met de offset temperatuur. ( die moet je aanpassen als de temperatuur van je thermostaat afwijkt van de reële temperatuur)en kreeg vervolgens geen reactie meer....dus voor zover zit ik ook blok...wat heb ik spijt dat ik ambisense koppen heb aangekocht! als je de oplossing hebt mag je het gerust laten weten....

0
phill77
phill77
0 7 Verbouwer
1 jaar geleden

iemand anders gaf mijn de raad de binnenhuis temperatuur compensatie te activeren in de menu. maar bij stond die niet in de menu weergegeven. nochthans heb ik de juiste thermostaat om het naar behorten te doen werken...ik ben ten einde raad...

0
phill77
phill77
0 7 Verbouwer
9 maanden geleden

beste,

in de sensocomfort thermostaat heb ik onderstaande instellingen ingesteld. na de instellingen regelen alle kranen automatisch. enkel de ingestelde temperatuur van de ambisense kranen hebben een serieuze afwijking. voor 21 graden te bekomen moet ik ze instellen op 19,5 graden anders kom ik tegen de 23 graden uit in alle ruimtes...

instellingen:

-bij zone 1 naar zontetoewijzing gaan en geen toek. actief zetten. 

-bij circuit 1 naar kamerbijschakeling gaan en deze op uitgebreid zetten.

vervolgens kan je in de my vaillant app het tijdsprogramma en dergelijke aanpassen van uw kranen.

ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen bent.

mvg

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids
Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een offerte voor een airco aanvragen: zo krijg je een duidelijk beeld van de kosten

Een offerte voor een airco aanvragen: zo krijg je een duidelijk beeld van de kosten

Offerte airco aanvragen? Ontdek prijzen, installatiekosten en krijg tips. Zo kan je goed vergelijken en de beste airco kiezen voor jouw woning.

Lees meer

Hybride warmtepomp: werking, prijs, premie en terugverdientijd

Hybride warmtepomp: werking, prijs, premie en terugverdientijd

Een hybride warmtepomp bestaat uit een verwarmingsketel en een warmtepomp. Ontdek de prijs en terugverdientijd en of je in aanmerking komt voor een premie.

Lees meer

9 tips om je woning te koelen zonder airco

9 tips om je woning te koelen zonder airco

Voor je denkt aan een airco of omgekeerde warmtepomp, kijk eens wat je zelf kan doen. Met deze negen tips kan je je huis koelen zonder airco.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag