Maken nieuw trapgat - vergunning of iets dergelijks nodig?

2

Maken nieuw trapgat - vergunning of iets dergelijks nodig?

Kimberley123
Kimberley123
#Regelgeving · 2 jaren geleden

Hoi, 

Wij hebben momenteel een zolderluikje met een uitklapbare trap. Dit zoude we graag laten dichtmaken en in onze slaapkamer een nieuw trapgat maken en hier een vaste trap laten zetten. Wij vroegen ons af of we dit allemaal kunnen laten doen door de verschillende firma's of hebben we hiervoor een vergunning of dergelijke nodig?

Alvast bedankt voor de hulp! 

Groetjes Kimberley 

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 jaren geleden

Toch beetje afhankelijk van hoe de vloer gebouwd is. Is het een balklaag of zijn het potten of een gegoten beton vloer. Bij die 2 laatste komt er zeker voor de technische kant een ingenieur/archi aan te pas. Of je daar nu echt een toelating moet voor hebben denk ik niet . Nu ja wie gaat dat ook te weten komen als het de binnenkant van je huis is. Doe het niet met "nonkel Jos" die dan ook nog eens komt met zijne kameraad die al wel wat gedaan heef tin de bouw als je begrijpt wat ik bedoel. Dergelijke ingrepen zijn beetje te risico vol omdat zonder prof begeleiding te doen.

Let wel, bij sommige aannemers die het zwaardere verbouwwerk doen zitten soms ook wel ingenieurs of mensen van de stiel die kunnen adviseren.

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 81 Andere professioneel
2 jaren geleden

je hebt er geen bouwvergunning voor nodig. Enkel voor zaken die het buitenzicht veranderen, dien je een bouwvergunning an te vragen. Zaken dus als bijbouwen van een veranda, dakkapel plaatsen, enz...

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is het verschil tussen een compromis en wederzijdse (ver)koopbelofte?

Wat is het verschil tussen een compromis en wederzijdse (ver)koopbelofte?

Wanneer kies je voor een compromis of voor een wederzijdse koopbelofte? Twee documenten met hetzelfde doel, maar waar zitten de verschillen?

Lees meer

Een huurcontract tekenen en opzeggen: dit zijn je opties

Een huurcontract tekenen en opzeggen: dit zijn je opties

Er zijn verschillende soorten huurcontracten die je kan afsluiten. Wat houdt zo'n contract in? En hoe kan je een huurcontract stopzeggen? Een overzicht.

Lees meer

Minister van Energie lanceert gratis advies voor verbouwers

Minister van Energie lanceert gratis advies voor verbouwers

Vlaams minister van Energie Depraetere lanceert Mijn VerbouwBegeleiding. Verbouwers krijgen zo gratis advies op maat van hun verbouwing.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag