2

Vloerverwarming week week systeem

Md8425
Md8425
#Verwarming & koeling · 2 jaren geleden

Ik woon een week wel, een week niet in mijn rijhuis. 

Boven in de badkamer heb ik vloerverwarming op elektriciteit en deze kan ik afleggen met een slim stopcontact plus staat ook met schema ingesteld voor als we er zijn. Heel kleine ruimte, dus volgens mij zo het efficiëntste. Ik heb ook zonnepanelen liggen. 

Maar beneden is keuken, living en eetplaats 1 geheel en ligt er ook vloerverwarming, maar dan op gas. (+-80m2)

Aangezien ik slechts 1 week op 2 hier leef , wat is de beste optie m.a.w. de voordeligste ? 

- vloerverwarming elke week  'op vakantie' instellen van datum tot datum

- vloerverwarming gewoon op dezelfde temperatuur laten draaien 

Het betreft een nieuwbouwwoning van 2019 en dus een recente installatie. 

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

0
Eddi Bata
Eddi Bata
5 50 Bouwer
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Gewoon op laten staan. Vloerverwarming warmt op met 1° per 12 uur. Als je ze volledig afzet, staat je ketel dag en nacht te draaien en is je huis pas lekker warm tegen dat je terug vertrekt. Wij hebben het 1 keer gedaan omdat we een week op vakantie gingen en het dus ervaren. Ook BEN woning van 2019, dus supergeïsoleerd. 

0
Md8425
Md8425
0 1 Andere particulier
2 jaren geleden

Bedankt!

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Airco in huis: in welke kamer is het slim en waar juist niet?

Airco in huis: in welke kamer is het slim en waar juist niet?

Airco installeren? Ontdek in welke kamers het een goed idee is en waar je beter andere oplossingen overweegt.

Lees meer

Experts voorspellen warme zomer: tips voor een koel huis

Experts voorspellen warme zomer: tips voor een koel huis

Volgens weerexperts krijgen we een warme zomer. Wil jij het in huis koel houden? Bereid je dan nu voor met deze tips!

Lees meer

Gaan we binnenkort een warmtepomp leasen?

Gaan we binnenkort een warmtepomp leasen?

Een warmtepomp leasen moet binnenkort kunnen als het van minister Depraetere afhangt. Maar waarom leasen en wat is het verschil met huren?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag