Beginnersvraagje: manuele mazoutkachel aansteken
Hallo iedereen,
In het huis dat ik gekocht heb, is momenteel enkel verwarming met klassieke mazout/stookolie kachels (dus effectief pas ontbranding in de kachel zelf). Deze zullen op termijn vervangen worden door een meer duurzame manier van verwarmen, maar momenteel moet ik het hier mee doen :-)
De kachels zijn vrij nieuw, maar toch vind ik weinig informatie terug online voor de ontsteking van deze kachels. Ik heb 2 linkerhanden voor technische zaken, dus heb schrik om iets verkeerd te doen (dit wil ik niet meemaken: https://www.hln.be/sint-niklaas/bewoner-gewond-na-ontploffing-van-mazoutkachel-in-living~ace460bb/)
Stap 1 is uiteraard het opendraaien van de kraan naar de mazoutkachel, maar voor de effectieve ontbranding heb ik geen idee hoe de vuren veilig aan te steken en te laten branden... Het zijn 2 'Well Straler M6 kachels'. Is er een goede ziel op het forum hier die mij stap voor stap wil uitleggen hoe ik de ontsteking doe en evt zaken waar ik op moet letten? Ik heb 3 foto's bijgevoegd van de essentiële onderdelen.
Alvast 1000 maal dank voor de hulp!